۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82880382
T T
۰ نفر

20 طرح توليدي در شهرك هاي صنعتي اردبيل اجرا مي شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82880382
20 طرح توليدي در شهرك هاي صنعتي اردبيل اجرا مي شود

اردبيل-ايرنا- مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اردبيل گفت: در حال حاضر 20 طرح توليدي و صنعتي با 240 ميليارد ريال سرمايه گذاري در شهرك ها و نواحي صنعتي استان در دست اجراست.

علي نظري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال براي اشتغالزايي در شهرك هاي و نواحي صنعتي استان جذب سرمايه‌گذاران بخش خصوصي با هدف كاهش نرخ بيكاري در دستور كار قرار گرفته و چندين نفر براي سرمايه‌گذاري در اين شهرك ها اعلام آمادگي كردند.
وي اظهار كرد: احداث نواحي صنعتي در مناطق كمتر توسعه يافته از سياست هاي دولت است و در راستاي تحقق آن چهار ناحيه صنعتي جديد در استان احداث مي شود.
نظري ادامه داد: اين نواحي صنعتي در مناطق ثمرين و ساميان اردبيل ، موران و انگوت گرمي مصوب و مكان يابي شده است.
وي درباره راه اندازي شهرك هاي بخش خصوصي در استان گفت: تاكنون مجوز احداث چهار شهرك صنعتي خصوصي در استان صادر شده كه 2 مورد آن به بهره برداري رسيده و 2 مورد ديگر هم در حال احداث است .
مدير عامل شهرك هاي صنعتي استان اردبيل بااشاره به تشكيل پويش حمايت از كالاي ايراني در استان افزود: اين پويش با رويكرد حمايت از واحدهاي توليدي و صنعتي مستقر در شهرك هاي صنعتي استان اردبيل براي ارتقاي كمي و كيفي محصولات توليدي تشكيل مي شود .
نظري بيان كرد: با توجه به اينكه بخش عمده‌اي از توليد كالا و محصولات در شهرك‌هاي صنعتي انجام محسوب مي‌شود، اين پويش در راستاي تقويت و حمايت از واحدهاي صنعتي با تعامل و همكاري بين بخش دولتي و خصوصي در جهت تحقق منويات رهبر معظم انقلاب شكل مي گيرد.
وي اضافه كرد: از مهم‌ترين الزامات حمايت از كالاي ايراني، فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم براي استقرار و فعاليت واحدهاي توليدي و صنعتي است كه اين امر با ايجاد شهرك‌هاي صنعتي محقق و بستر لازم براي ارتقاي توليد و افزايش اشتغال پايدار در قالب اين شهرك‌هاي استان فراهم‌شده است.
در حال حاضر 16 شهرك و ناحيه صنعتي در استان اردبيل فعال است.
7110/ 1257