۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۴۲
کد خبر: 82877038
T T
۰ نفر
صربستان توان دفاعي خود را با تسليحات روسي تقويت مي كند

بلگراد-ايرنا- وزير دفاع صربستان در ديدار با سرگئي شويگو همتاي روسي اش در مسكو گفت: اين كشور قصد دارد توان دفاعي خود را با تسليحات روسي تقويت كند.

به گزارش سه شنبه شب ايرنا، وزارت دفاع صربستان با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: آلكساندر وولين با توجه به وضعيت اقتصادي رو به رشد اين كشور براي خريد تسليحات نظامي، با همتاي روسي خود ديدار كرد.
وزير دفاع صربستان گفت: در ادامه همكاري فني، نظامي و نو سازي سلاح هاي دفاعي و هوايي خود با وزير دفاع روسيه گفت و گو كردم.
وي با تاكيد بر اينكه صربستان صلح طلب و ضامن صلح در بالكان است در گفت و گو با وزير دفاع روسيه پيام آلكساندر ووچيچ رئيس جمهوري اين كشور را مبني بر اينكه صربستان هرگز در تحريم و اقدامات ضد روسي شركت نمي كند، منتقل كرد.
وولين همچنين در اين نشست از موضع روسيه در قبال حمايت از حاكميت و تماميت ارضي صربستان و همبستگي با بلگراد در تمامي مسائل مهم در سياست خارجي قدرداني كرد.
سرگئي شويگو وزير دفاع فدراسيون روسيه نيز در ملاقات با وزير دفاع صربستان و هيات همراه كه در مسكو برگزار شد به روابط نزديك مسكو و بلگراد اشاره كرد و مذاكرات كنوني را گامي جهت گسترش همكاري بين دو كشور خواند.
وزير دفاع صربستان كه در يك سفر رسمي در مسكو بسر مي برد در هفتمين كنفرانس امنيت بين المللي مسكو شركت مي كند.
صربستان و روسيه به طور سنتي روابط نزديكي دارند و داراي سياست مشترك براي برقراري صلح و ثبات در منطقه بالكان هستند.
صربستان سياست بي طرفانه نظامي دارد، در عين حال با كشورهاي زيادي رزمايش مشترك نظامي انجام مي دهد. آمريكا را بزرگترين شريك كاري كشور متبوع خود در جهان مي داند و با نيروهاي پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در چارچوب طرح (مشارك براي دوستي) همكاري و رزمايش نظامي برگزار مي كند. با روسيه نيز رزمايش نظامي انجام مي دهد.
از طرف ديگر روسيه افزون براينكه حامي بزرگ صربستان در مساله كوزوو درمجامع بين المللي بوده، يكي از تامين كننده هاي عمده سلاح هاي نظامي صربستان است.
صربستان در سال گذشته ميلادي 6 فروند ميگ 29 از روسيه تحويل گرفته است.
شبد**436**9122