۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 82876902
T T
۰ نفر

اندونزی فیسبوك را به فیلتر شدن تهدید كرد

۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 82876902
اندونزی فیسبوك را به فیلتر شدن تهدید كرد

كوالالامپور - ایرنا - وزیر ارتباطات اندونزی تهدید كرد، در صورت یافتن شواهدی مبنی بر سوء استفاده از اطلاعات شخصی كاربران اندونزیایی، شبكه اجتماعی فیسبوك را مسدود می‌ كند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از «جاكارتا پست»، فاش شدن رسوایی نشر اطلاعات 50 میلیون كاربر فیسبوك كه یك شركت آمریكایی از آنها برای پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا استفاده كرده، باعث شده تا اندونزیایی‌ها نیز نگران سلامتی انتخابات در كشورشان شوند.
اكنون تا آغاز مبارزات انتخاباتی این كشور چند ماه باقی مانده و «رودیانتارا» وزیر ارتباط اندونزی از احتمال تلاش گروه‌هایی برای سو‌‌ء استفاده از شبكه‌های اجتماعی، ابراز نگرانی كرده است.
«رودیانتارا» با اشاره به آن كه پیشتر، این كشور شبكه پیام‌ رسان «تلگرام» را مسدود كرده است، اظهار داشت: چنانچه مجبور باشم این پیام رسان را به طور كامل مسدود سازم،‌ این كار را انجام خواهم داد وپیش از این، انجام داده ام و باز هم قاطعانه این كار را خواهم كرد.
اندونزی به عنوان چهارمین كشور پرجمعیت جهان، علاوه بر شبكه اجتماعی فیسبوك، دیگر شبكه‌ها همچون توییتر و یوتیوب را نیز تهدید كرده است.
توییتر و گوگل پیش از این توافق كرده بودند تا همكاری‌های لازم را برای نظارت بر شبكه‌های اجتماعی، با دولت اندونزی انجام دهند.
یك سخنگوی شبكه اجتماعی «توییتر» در واكنش به تهدید دولت اندونزی به مسدود سازی شبكه‌های اجتماعی، گفته كه توییتر در صورت نیاز با دولت‌ها همكاری می‌كند.
وی افزود: این شبكه همواره محتوای مجرمانه منتشر شده در توییتر را به دولت‌ها گزارش داده است.
كشور 260 میلیون نفری اندونزی در جنوب شرق آسیا، دارای حدود 90 میلیون كاربر شبكه اجتماعی فیسبوك است.
وزیر ارتباطات اندونزی اعلام كرد : ضمن تماس با مسئولان فیسبوك، از آنها خواسته تا اطمینان حاصل كنند كه اطلاعات شهروندان اندونزیایی، در میان اطلاعات منتشر شده توسط شركت آمریكایی «كمبریج آنالیتیكا» نباشد.
استرالیا نیز در اقدامی مشابه از فیسبوك خواسته بود تا درباره وضعیت اطلاعات خصوصی كاربران استرالیایی روشنگری كند.
آساق** 241 ** 1599