۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۰۳
کد خبر: 82875179
T T
۰ نفر

ژاپن: كره شمالی برای آزمایش جدید هسته ای آماده می شود

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۰۳
کد خبر: 82875179
ژاپن: كره شمالی برای آزمایش جدید هسته ای آماده می شود

پكن - ایرنا - در حالی كه شرایط در شبه جزیره كره در حال تغییر و رو به بهبود است وزیر امور خارجه ژاپن امروز شنبه ادعا كرد كره شمالی در حال آماده شدن برای انجام یك آزمایش جدید هسته ای است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری كیودو، 'تارو كونو' امروز شنبه در یك سخنرانی در شهر كوچی ژاپن با اشاره به تخلیه خاك تونل های محل آزمایش های قبلی هسته ای كره شمالی افزود: به نظر می رسد كره شمالی به سختی كار می كند تا برای آزمایش بعدی اتمی آماده شود.
كارشناسان می گویند اظهارات تارو كونو ممكن است بر اساس تصاویر ماهواره ای ارائه شده توسط ایالات متحده باشد.
او همچنین در مورد امكان نشست و مذاكره میان 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن و 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی نسبت به هر گونه اقدام شتاب زده هشدار داد و گفت: باید با احتیاط با این موضوع برخورد كرد.
وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره به ارسال دعوتنامه مذاكره از سوی رهبر كره شمالی برای كره جنوبی و آمریكا افزود: این اقدام، چیز عجیب و غریبی نیست كره شمالی ممكن است از این دعوتنامه ها به نفع خود استفاده كند.
تارو كونو پیشتر نیز درخواست كره شمالی برای مذاكره با كره جنوبی را به 'دیپلماسی لبخند' تعبیر كرده و گفته بود نباید فریب این لبخند 'پیونگ یانگ' را خورد.
این اظهارات وزیر خارجه ژاپن در حالی است كه دو روز پیش كره شمالی و جنوبی در نشستی مشترك، روز 27 آوریل (8 اردیبهشت) را به عنوان روز برگزاری نشست سران دو كره تعیین كردند.
همچنین قرار است دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا و رهبر كره شمالی تا دو ماه آینده با یكدیگر دیدار كنند.
رهبر كره شمالی هفته جاری نیز به مدت 4 روز از چین دیدن كرده بود.
كره شمالی تا كنون 7 بار دست به آزمایش اتمی زده است كه سه مورد آن به ترتیب در سال های 2006 ، 2009 و 2013 ، دو مورد نیز در سال 2016 میلادی و یك مورد نیز كه یك بمب هیدروژنی قدرتمند بود 3 سپتامبر سال 2017 و آخرین آزمایش این كشور نیز 15 سپتامبر سال 2017 صورت گرفت.
**آساق**1904**