۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۴۰
کد خبر: 82874788
T T
۰ نفر

حمايت از توليد داخلي زمينه ساز اشتغال پايدار است

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۴۰
کد خبر: 82874788
حمايت از توليد داخلي زمينه ساز اشتغال پايدار است

سنندج - ايرنا - نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي گفت: عزم ملي در مصرف و حمايت از كالاي داخلي و توليد ملي موجب رونق اقتصادي و زمينه ساز اشتغال پايدار جوانان مي شود.

اقبال محمدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به نامگذاري امسال به نام حمايت از كالاي داخلي از سوي مقام معظم رهبري، يكي از راه هاي تحقق اين شعار را توجه به بخش كشاورزي و سرمايه گذاري در اين بخش دانست.
وي اظهار كرد: معتقدم در شرايط تحريم و بحران هاي اقتصادي در كشور توجه به بخش كشاورزي و خودكفايي در توليد كالاهاي اساسي بهترين و اصولي ترين راهكار در تحقق اقتصاد مقاومتي و رسيدن به تامين نيازهاي داخلي است.
محمدي افزود: توجه به بخش كشاورزي و رسيدن به خودكفايي اقتصادي در توليد محصولات استراتژيك و كالاهاي اساسي مي تواند اقتصاد مقاومتي را تحقق بخشيده و مصرف كالاهاي داخلي را افزايش دهد.
وي كه داراي مدرك دكترا در رشته علوم و مهندسي آبخيزداري است، يادآور شد: در شرايط خشكسالي حاكم بر اقليم ايران، اگر دولت بتواند در بخش آب و ذخيره آب هاي سطحي و جاري سرمايه گذاري و از يك طرف با رعايت اصول زيست محيطي و اجراي پروژه هاي تامين آب نظير آبياري نوين و آبياري تحت فشار و توسعه و تبديل اراضي زيركشت از ديم به آبي را با مشاركت زارعين فراهم كند، مي تواند باعث افزايش عملكرد در واحد سطح و توليد محصولات مهم كشاورزي شود.
محمدي تاكيد كرد: افزايش محصولات كشاورزي در كشور از يك طرف موجب خودكفايي، امنيت غذايي و كاهش وابستگي اقتصادي و از طرفي باعث ايجاد اشتغال براي جوانان تحصيلكرده و افزايش سرمايه گذاري در بخش كشاورزي خواهد شد.
نماينده مردم مريوان و سروآباد در هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: بحث حمايت از توليد داخلي نه تنها در شرايط تحريم بلكه براساس علم اقتصاد بايد هميشه مورد توجه قرار گيرد، تا سرمايه گذاران در تمام بخش ها از توليد داخلي حمايت كنند البته اين مهم نيازمند عزم ملي و احساس مسئوليت همه اقشار جامعه است.
وي يادآور شد: همه بايد در راستاي تحقق شعار رهبري همت و تلاش كنند و مصرف كالاهاي داخلي را به كالاهاي خارجي ارجعيت داده تا زمينه ورود كالاهاي خارجي كه مشابه آنها در كشور توليد مي شود، گرفته شود.
وي اضافه كرد: از طرفي انتظار مي رود توليدكنندگان و سرمايه گذاران بخش توليد ضمن كاهش قيمت تمام شده، به افزايش كيفيت و استاندارد سازي، صنايع بسته بندي و برند سازي محصولات توجه بيشتري داشته باشند و مشترياني هم كه بدنبال برندهاي خارجي و مدهاي روز هستند، بايد بخاطر ايجاد اشتغال، به خريد كالاي ايراني روي بياورند.
به گزارش ايرنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي شامگاه سه شنبه در پيامي به ‌مناسبت آغاز سال 1397، سال جديد را سال حمايت از كالاي ايراني نامگذاري كردند.
معظم له در اين پيام فرمودند: اميدوارم ان‌شاءالله خداي متعال كمك كند، هم به مسئولين، هم به مردم كه بتوانند وظايف خودشان را به بهترين وجهي انجام بدهند و امسال اين شعار را كه شعار «حمايت از كالاي ايراني» است، به معناي واقعي كلمه به تحقّق برسانند.
شهرستان هاي مريوان و سروآباد در غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده اند و اقبال محمدي نماينده اين 2 شهرستان در مجلس هشتم شوراي اسلامي بود.
7354/ 3020