۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82873731
T T
۰ نفر

موج بارشی اواخر امروز وارد آسمان كردستان می شود

۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82873731
موج بارشی اواخر امروز وارد آسمان كردستان می شود

سنندج - ایرنا - رئیس اداره پیش بینی هواشناسی كردستان گفت: موجی جدید بارشی از اواخر امروز وارد آسمان استان می شود و با خود بارش رگبار باران و وزش باد به همراه دارد.

بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ظهار كرد: این موج از اواخر امروز فعالیت خود را از نواحی غربی استان شروع كرده و به تدریج سایر مناطق نیز را فرا می گیرد.
وی اضافه كرد: این امواج بارشی تا روز شنبه هفته آینده استان را تحت تاثیر قرار می دهد كه اوج فعالیت آن در روز جمعه خواهد بود.
وی افزود: ورود این امواج بارشی در كردستان با وزش باد نسبتا' شدید همراه است و وزش باد آواخر روز جمعه تداوم خواهد داشت.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی كردستان با اشاره به ورود موجی از گرد و خاك به آسمان استان نیز گفت: موجی از گرد و خاك كه در بیابان های مصر، شمال عراق و سوریه تشكیل شده امروز وارد مناطق غرب كشور می شود.
وی اظهار كرد: این موج گرد و غبار تا پایان هفته جاری كردستان را تحت تاثیر خود قرار می دهد و موجب ناسالم شدن كیفیت هوا و كاهش دید افقی می شود.
چاره خواه گفت: پیش بینی می شود كه به دلیل ورود موج بارش به استان، میزان گرد و خاك در استان تا حدودی تعدیل شود.
به گفته وی، در شبانه روز گذشته هزاركانیان با دمای هوای 2.5 درجه سانتی گراد و سلین هورامان 26 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.
چاره خواه اضافه كرد: در همین مدت حداقل و حداكثر دمای هوای سنندج مركز استان كردستان نیز به ترتیب هفت و 25 درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است.
استان كردستان در یك منطقه سرد و كوهستانی قرار دارد كه میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین كشوری است.
3020