۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82873717
T T
۰ نفر

جشن نوروزگاه در بقعه شیخ حیدر مشگین شهر برگزار شد

۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82873717
جشن نوروزگاه در بقعه شیخ حیدر مشگین شهر برگزار شد

اردبیل - ایرنا- به منظور آشناكردن میهمانان با آداب و سنن منطقه مراسم سنتی جشن نوروزگاه در مجموعه تاریخی شیخ حیدر مشگین شهر برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عید نوروز یكی از مهمترین جشن‌های ملی ایرانیان است كه ریشه در تاریخ و فرهنگ این سرزمین دارد.
محرم جعفری افزود: در طول سالیان متمادی بخش مهمی از آداب و سنن عید نوروز به فراموشی سپرده شده است و متولیان جشن نوروزگاه سعی دارند بخشی از آداب وسنن فراموش شده هر منطقه را احیا كنند.
وی بیان كرد: به همین منظور این جشن با هدف آشنایی بیشتر شهروندان و میهمانان نوروزی با آداب وسنن منطقه و معرفی آثار تاریخی وباستانی در شهرستان مشگین شهر برگزار می شود .
وی گفت اجرای نمایش های آئینی ، برگزاری مسابقات مختلف بومی محلی ، معرفی سوغات و هدایای منطقه و مسابقه تزئین تخم مرغ ویژه عید از جمله بخش های این جشن است.
وی گفت جشن نوروزگاه در محوطه تاریخی شیخ حیدرمشگین شهر و تفرجگاه داغلار باغی لاهرود به مدت سه روز برگزار می شود.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 كیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، كاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، كهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیكره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
7117/ 1257