۹ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۴۱
کد خبر: 82873613
T T
۰ نفر
شمار گردشگران كهگيلويه و بويراحمد از يك ميليون نفر گذشت

ياسوج- ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد گفت: يك ميليون و 19 هزار و 963 نفر از 28 اسفند 1396 تاكنون از جاذبه هاي گردشگري اين استان ديدن كردند.

محمود باقري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 673 هزار و 79 گردشگر تاكنون در مدارس و پارك هاي كهگيلويه و بويراحمد اسكان يافته اند.
وي بيان كرد: 122 هزار و 550 نفر روز گذشته از جاذبه هاي گردشگري اين استان بازديد كردند كه از اين تعداد بيش از 85 هزار نفر در مكان هاي از پيش تعيين شده اسكان يافتند.
باقري گفت:به منظور ارائه خدمات رفاهي بهتر به مسافران نوروزي كهگيلويه و بويراحمد تاكنون 725 بازديد نظارتي از مكان هاي گردشگري اين استان انجام شده است.
وي گفت: 12 جشن با عنوان نوروز همدلي براي تعطيلات امسال در مناطق مختلف كهگيلويه و بويراحمد به ‌جز شهرهاي ياسوج، دهدشت و دوگنبدان پيش بيني شده است.
براي معرفي هر چه بيشتر جاذبه هاي گردشگري كهگيلويه و بويراحمد 9 نمايشگاه سوغات محلي و صنايع دستي با بيش از 100 غرفه در مبادي ورودي شهرهاي اين استان و برخي مناطق گردشگري آن داير شده است.
120 هزار عدد انواع اقلام تبليغاتي از جمله بروشور، نقشه، پوستر و سي.دي در راستاي معرفي ظرفيت‌ هاي گردشگري كهگيلويه و بويراحمد در حال توزيع بين گردشگران نوروزي اين استان است.
كهگيلويه و بويراحمد با جمعيتي بيش از 713 هزار نفر در جنوب غربي ايران واقع شده و با استان هاي فارس، اصفهان، چهارمحال و بختياري و بوشهر همسايه است.
اين استان با داشتن 280 تفرجگاه طبيعي، 300 بقعه متبركه، 750 اثر تاريخي ثبت شده در فهرست آثار ملي و مواهب طبيعي چشم نواز مكاني مناسب براي استقبال از مسافران نوروزي است.
حرم بي بي حكيمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار ياسوج، چشمه بلقيس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار كمردوغ، برم الوان، بافت تاريخي دهدشت و سد كوثر از جمله جاذبه هاي گردشگري كهگيلويه و بويراحمد است.
ايام تعطيلات نوروز سال گذشته بيش از يك و نيم ميليون نفر از جاذبه هاي گردشگري كهگيلويه و بويراحمد ديدن كردند.
2082/6110