۶ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۵۱
کد خبر: 82872035
T T
۰ نفر
همه امكانات براي تقويت ورزش فارس به كار گرفته شود

شيراز- ايرنا- استاندار فارس گفت: امسال همه ظرفيت ها و امكانات بايد در راستاي تقويت ورزش استان به ويژه ورزش حرفه اي به كار گرفته شود.

به گزارش ايرنا، اسماعيل تبادار دوشنبه در ديدار با اعضاي كادر فني و بازيكنان تيم فجر شهيد سپاسي شيراز، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان به ويژه شهيد عبدالمجيد سپاسي افزود: فارس در عرصه هاي مختلف مذهبي، فرهنگي، ادبي، تاريخي، كشاورزي و صنعتي استاني پرآوازه است و هر ظرفيتي را كه در پهنه كشور جستجو كنيم جلوه هاي برجسته آنرا در اين استان خواهيم ديد.
وي ادامه داد: البته اين كافي نيست بلكه بايد اين ظرفيت ها را عملياتي كنيم و در جهت رفاه عمومي و رونق اقتصادي استان و كشور به كار گيريم.
استاندار فارس بيان كرد: در كنار توجه به همه مسائل، نگاه به رشته هاي مختلف ورزشي نيز بسيار مهم است و جوانان اين استان در رشته هاي مختلف ورزشي رتبه ها و مدال هاي متعددي را كسب كرده اند.
تبادار گفت: در كنار اين مدال آوري ها و موفقيت ها به ورزش همگاني نيز به عنوان زمينه تحرك و نشاط اجتماعي توجه داشته ايم و به فرمانداران تاكيد كرده ايم كه ورزش همگاني را در شهرستان ها جدي بگيرند.
وي اظهار كرد: امروز جامعه ما در كنار رونق اقتصادي، كارآفريني و اشتغال و موفقيت هاي بين المللي در عرصه ورزش، نيازمند نشاط و شادابي است چرا كه جامعه پرنشاط جامعه اي اميدوار است و يك جامعه اميدوار مي تواند مسير تحول و پيشرفت را به سرعت طي كند.
استاندار فارس افزود: به دنبال اين هستيم تا در كنار توجه به بخش ها و حوزه هاي مختلف، مجالي را نيز براي تقويت اميدواري جامعه فراهم كنيم.
وي ادامه داد: استان فارس با توجه به ظرفيت ها و سابقه اي كه در عرصه فوتبال دارد بايد حتي بيش از يك تيم در ليگ برتر داشته باشد و اميدواريم با توجه به نگاه عالمانه اي كه بر تيم فجر سپاسي حاكم است به زودي شاهد صعود اين تيم به ليگ برتر باشيم.
استاندار فارس افزود: آنچه كه همواره بر آن تاكيد داشته ايم حمايت از تمام تيم هاي استان در رشته هاي مختلف ورزشي است اما اين كار با اولويت بندي همراه خواهد بود.
او اظهار كرد: البته اين اولويت بندي به معناي بي توجهي به ديگر تيم ها و رشته هاي ورزشي نيست.
وي، ابراز اميدواري كرد كه كاستي هاي ورزشگاه پارس شيراز (ميانرود) به سرعت رفع شود تا پس از صعود تيم فجر سپاسي به ليگ برتر فوتبال بازي هاي اين تيم در اين ورزشگاه برگزار شود.
استاندار فارس افزود: همچنين مي كوشيم تا سالن 6 هزار نفري ورزشي شيراز كه در بزرگراه حسيني الهاشمي در دست ساخت است نيز تا هفته دولت امسال يا در نهايت پايان سال جاري آماده بهره برداري شود.
تيم فجر شهيد سپاسي شيراز هم اينك با 28 بازي و 52 امتياز پس از تيم نفت مسجد سليمان در رده دوم جدول ليك دسته يك كشور (ليگ آزادگان) قرار دارد.
شهيد عبدالمجيد سپاسي از فرماندهان دفاع مقدس بود كه در جريان جنگ تحميلي چندين مرتبه مجروح شد و در نهايت در 29 اسفند سال 1366 در عمليات والفجر 10 در حالي كه معاونت اين عمليات را به عهده داشت در منطقه حلبچه به فيض شهادت نائل آمد.
6122/ 2027