۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82871472
T T
۰ نفر

مدارس سمنان میزبان بیش از 74 هزار مسافر نوروزی است

۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82871472
مدارس سمنان میزبان بیش از 74 هزار مسافر نوروزی است

سمنان- ایرنا - مدارس به عنوان تامین كننده اسكان مسافران فرهنگی در واقع كمك بزرگی برای توسعه بخش گردشگری است كه مدارس استان سمنان تاكنون بیش از 74 هزار نفر مسافر نوروزی را میزبانی كرده است.

به گزارش ایرنا، در سال‌های اخیر در كنار مكان ها و فضاهای رسمی زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامل هتل ها و مهمانسراها، بخشی از مدارس به عنوان ستادهای اسكان مسافران نوروزی مورد استفاد قرار می گیرد.
با تلاش دولت تدبیر و امید و در سه سال گذشته، ظرفیت اقامتی در استان سمنان 2 برابر شد و اكنون بخش خصوصی چهار هزار میلیارد ریال در تاسیسات گردشگری استان سرمایه‌گذاری كرده است كه در مجموع پیشرفت متوسط 40 درصدی دارد.
مسوولان با هدفگذاری سمنان 1400 تلاش می كنند با تدوین برنامه جامع برای توسعه گردشگری از طریق معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی، ایجاد تقویم جشن های بومی، توسعه آیین های بومی و محلی و توجه به داشته های میراث تاریخی ، قدمی بزرگ برای معرفی گردشگری و توسعه این بخش در استان بردارد.
در استان سمنان برای تعطیلات نوروز 97 با هدف خدمت بهتر به مسافران و معرفی بیشتر به گردشگران، 150 نقطه هدف گردشگری در نواحی مختلف تعریف شده است، این استان تعطیلات نوروز 97 برای اقامت شبانه 65 تا 70 هزار نفر آمادگی دارد.
استان سمنان دارای 62 مركز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یك متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است كه در كنار این فضاهای رسمی 245 مدرسه با یكهزار و 802 كلاس درس در سه درجه بندی ویژه، الف و ب، مهیای میزبانی از مسافران نوروز 97 است.
450 فضای اقامتی شامل كمپ های موقت، مدارس، زائرسرا، مهمانسرا، تاسیسات اقامتی گردشگری در استان برای اسكان گردشگران نوروزی و نزدیك به 150 سامانه ، مجموعه و جاذبه تاریخی، فرهنگی،مذهبی و طبیعی به عنوان مقصد برای بازدید اختصاص داده شده است و در كنار فضاهای رسمی مانند هتل ها و مهمانسراها، آموزش و پرورش استان نیز با آماده كردن بیش از یكهزار و 800 اتاق كه قابلیت افزایش هم دارد، با حداكثر توان و امكانات در تلاش است تا بهترین نوع خدمات را در اختیار میهمانان در ایام نوروز ارایه دهد.
مدیركل آموزش و پرورش سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از ابتدای طرح اسكان نوروزی 97 تا روز ششم فروردین 74 هزار و 391 نفر در مدارس این استان اسكان یافتند.
محمد دستورانی با اشاره به این كه از این تعداد 32 هزار و 599 نفر فرهنگی بودند، گفت: 15 هزار و 944 نفر از افراد غیر از خانواده آموزش و پرورش از ابتدای طرح نوروزی تا روز ششم فروردین در ستادهای اسكان آموزش و پرورش استان اقامت كردند.
وی خاطرنشان كرد : از ابتدای طرح اسكان نوروزی تا امروز تعداد چهار هزار و 344 خانواده غیرفرهنگی و هشت هزار و 908 خانواده فرهنگی در مدارس استان اسكان یافتند.
وی یادآور شد : 18 پایگاه اسكان اداره كل آموزش و پرورش فرآیند ثبت نام و توزیع مسافران را در نقاط مختلف استان انجام می دهند و 245 مدرسه به عنوان ستادهای اسكان برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد : 104 كلاس ویژه، 883 كلاس درجه الف و 815 كلاس نوع ب و در مجموع یكهزار و 802 كلاس درس برای اسكان مسافران نوروز 97 در استان سمنان تامین شده است.
مدیركل آموزش و پرورش سمنان بیان كرد : 391 نفر از كاركنان این اداره كل به عنوان عوامل ستادهای اسكان در سراسر استان مشاركت و همكاری دارند.
در هتل ها و مهمانپذیردارهای استان سمنان از 27 اسفند 96 تا سوم فروردین 97 تعداد 9 هزار و 778 مسافر نوروزی اقامت كردند كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 11 درصدی داشته است.
بر اساس نظرسنجی از مسافران، دلیل افزایش ماندگاری در استان سمنان نسبت به سال گذشته، برگزاری برنامه های شاد مانند نوروزگاه‌ها، برنامه های آئینی و موسیقی های بومی محلی، برپایی بازارچه های صنایع دستی و اجرای تورهای رایگان گردشگری بوده است.
در تعطیلات نوروز 96 در مجموع 475 هزار و 967 گردشگر از استان سمنان دیدن كردند كه رشد 71 درصدی نسبت به سال 95 داشت.
/6026/6103