۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۵۷
کد خبر: 82867979
T T
۰ نفر
نوروز رويش و جواني را به همگان هديه مي كند

بيرجند - ايرنا - استاندار خراسان جنوبي در پيامي به مناسبت آغاز سال نو گفت: نوروز ديرينه اي است كه به رغم كهنسالي خود، رويش و جواني را به همگان هديه مي كند.

به گزارش ايرنا در پيام محمدمهدي مروج الشريعه پس از دعاي تحويل سال آمده است: بهار، آغاز فصل رويش دوباره، سرشار از جلوه هاي ناب آفرينش و بهترين تجلي معنوي و آييني در پاسداشت طبيعت است و نوروز ميراث ماندگار و باشكوه فرهنگ و تمدن والاي ايران اسلامي است.
وي اظهار كرد: نوروزي ديگر از راه رسيده تا روزمان را نو كند و كهنگي و سكون را از روح و روانمان بزدايد؛ نوروز ديرينه اي است كه به رغم كهنسالي خود، رويش و جواني را به همگان هديه مي كند و غبار خستگي و پژمردگي را از هرچه پيرامون خود است مي زدايد و به همه چيز تازگي مي بخشد.
استاندار خراسان جنوبي ادامه داد: اينجانب فرارسيدن نوروز باستاني و تقارن آن با فرخنده ايام ولادت باسعادت مولاي متقيان، حضرت علي (ع) و ايام پرخير و بركت رجب را به فال نيك گرفته و آغاز سال جديد و بهار طبيعت را به مردمان پاك، متدين، نيك سرشت و شرافتمند خراسان جنوبي و گردشگران و مسافراني كه از سراسر ميهن اسلامي به ميهماني خراسان جنوبي مي‌آيند تبريك عرض نموده، حضور شورانگيز شما ميهمانان گرانقدر در خطه فرهنگي خراسان جنوبي را ارج نهاده و برايتان سالي پربركت، سرشار از سلامتي و بهروزي، طراوت و شادكامي، عزت و كاميابي آرزومندم.
در اين فرخنده فروردين و خرم جشن نوروزي
نصيب ملت ايران سعادت باد و پيروزي
سال 1397 خورشيدي در ساعت 19 و 45 دقيقه و 28 ثانيه به وقت تهران روز سه‌ شنبه 29 اسفند 1396 مقارن با 2 رجب 1439 هجري قمري و 20 مارس 2018 ميلادي آغاز شد.
حضرت آيت‌ الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به ‌مناسبت آغاز سال 1397 امسال را سال «حمايت از كالاي ايراني» نامگذاري كردند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز در پيام خود به مناسب آغاز سال 1397 هجري شمسي، با تاكيد بر پايبندي به وعده هاي انتخاباتي خود به ويژه در امور زنان و جوانان و نيز بهبود وضعيت اقتصاد، از همه ايرانيان خواست كه در سال جديد با همه توان به رونق توليد بپردازند.
3028