۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82866905
T T
۰ نفر
شركت برق كهگيلويه و بويراحمد 900ميليارد ريال از مشتركان طلب دارد

گچساران- ايرنا- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق كهگيلويه و بويراحمد گفت: ميزان مطالبات اين شركت از مشتركان در پنج بخش عمومي، خانگي، صنعتي، كشاورزي و ساير مصارف 900 ميليارد ريال است.

به گزارش ايرنا داوود راهزادي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گچساران اظهار داشت: وصول اين مطالبات سبب سرعت بخشي به طرح‌هاي در حال اجراي شركت توزيع نيروي برق كهگيلويه و بويراحمد، تأمين برق پايدار و جلوگيري از نوسانات برق در مناطق مختلف استان مي‌شود.
وي بيان كرد: ميزان مطالبات شركت توزيع نيروي برق كهگيلويه و بويراحمد از مشتركان در بخش عمومي 300 ميليارد ريال است.
راهزادي گفت: مطالبات وصولي كل نسبت به فروش انرژي جاري 86 درصد است كه ميزان عدد پاييني است.
وي ميزان پيك مصرف برق در كهگيلويه و بويراحمد را 394 مگاوات اعلام كرد و گفت: اين ميزان در سال آينده به دليل تغيير الگوي مصرف مردم، انشعابات جديد با 6 تا هفت درصد رشد و به 410 مگاوات خواهد رسيد.
راهزادي اظهار داشت: در صورتي كه ميزان برق مصرفي در اين استان افزايش يابد در تابستان سال آينده با خاموشي برق مواجه خواهيم بود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق كهگيلويه و بويراحمد گفت: 50 طرح برق رساني با اعتباري بيش از 200 ميليارد در گچساران در حال اجراست كه در اوايل سال 97 به بهره برداري خواهد رسيد.
وي تصريح كرد: 25 طرح ضعف ولتاژ برق با اعتباري بيش از هشت ميليارد ريال در گچساران در سالجاري اجرا شد.
راهزادي افزود: كاهش تلفات انرژي برق در بافت فرسوده دوگنبدان محله سادات با اعتباري بيش از 10 ميليارد ريال، برق رساني به روستاهاي با اعتبار پنج ميليارد ريال، توسعه و اصلاح شبكه برق شهر دوگنبدان با 10 ميليارد ريال اعتبار از مهمترين طرح‌هاي در دست اجرا در گچساران است.
ميزان مصرف برق در كهگيلويه و بويراحمد در سال گذشته 10 درصد رشد داشت.
افزون بر 240 هزار مشترك برق در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد كه از اين تعداد حدود 85 درصد خانگي و كمتر از نيم درصد نيز صنعتي است.
2082/6110