۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸
کد خبر: 82866730
T T
۰ نفر
مانیل از بد رفتاری سعودی ها با كارگران فیلیپینی خشمگین است

كوالالامپور - ایرنا – «رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین، امروز - دوشنبه- در حالی میزبان «عبدالعزیز بن سعود» وزیر كشور عربستان است كه رسانه های این كشور پیشتر در مورد سوء رفتار كارفرمایان عربستانی با كارگران فیلیپینی در عربستان، گزارش های مختلفی منتشر كرده بودند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه «فیل استار»، شاهزاده عربستانی در ادامه سفر خود به كشورهای جنوب شرق آسیا، وارد مانیل شد تا با دوترته درباره مسائلی چون رابطه دو كشور و همچنین مسئله كارگران فیلیپینی كه بسیاری از آن‌ها را زنان تشكیل می دهند، گفت و گو كند.
چندی پیش كارگران خانگی فیلیپینی با ارسال پیام‌های جداگانه ای از شهرهای جده، ریاض و دمام كه در رسانه های آسیایی بازتاب یافته بود، از دولت فیلیپین خواسته بودند كه به یاری آن ها بیاید و جلوی خرید و فروش آنها و دیگر آزارهای جسمی و روحی را كه درحال تحمل آن هستند، بگیرد.
فیلیپین 10 میلیون نفر كارگر خارجی در كشورهای مختلف جهان دارد كه حدود 2 میلیون نفر از آنها در خاورمیانه و عمدتا كشورهای عربی كار می كنند. این كارگران یكی از منابع مهم درآمد زایی و رشد اقتصاد این كشور جنوب شرق آسیا هستند.
پس از آن ‌كه گزارش پیدا شدن جسد یك كارگر خانگی فیلیپینی در یخچالی در كویت منتشر شد، رئیس جمهور فیلیپین به شدت از وضعیت كارگران فیلیپینی در كشورهای خارجی انتقاد كرد و با صدور فرمان منع ورود كارگران كشورش به كویت، برای تخلیه 10 هزار نفر از آنها اقداماتی انجام داد .
دوترته همچنین با اعزام هیات های ویژه دولت ، خواستار بهبودی وضعیت كارگران كشورش در كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده است.
دیدار شاهزاده سعودی با رئیس جمهور فیلیپین درحالی صورت می‌گیرد كه به نظر می‌رسد ریاض به دنبال حفظ كارگران ارزان قیمت فیلیپینی در عربستان و آوردن تعداد بیشتری از آن‌ها در پی ممنوعیت اعزام این كارگران به كویت است.
دوترته پیش از این تهدید كرده بود كه فرمان ممنوعیت اعزام كارگران فیلیپینی، به دیگر كشورها ی عربی از جمله عربستان و حوزه خلیج فارس نیز می‌تواند گسترش پیدا كند.
آساق****241**1599