۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82865264
T T
۰ نفر
ميزان سرمايه گذاري صنعتي در زنجان بيش از 2.5 برابر رشد يافت

زنجان - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس پروانه هاي بهره برداري صادر شده، ميزان جذب سرمايه گذاري صنعتي در استان از 25 هزار ميليارد در سال 92، به بيش از 66 هزار ميليارد ريال در زمان حاضر رسيده است.

به گزارش ايرنا ناصر فغفوري روز شنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان به افزايش قابل توجه ميزان سرمايه گذاري ها در زنجان طي فعاليت دولت تدبير و اميد اشاره كرد و افزود: بيش از 30 درصد سرمايه گذاري هاي تحقق يافته در استان در سه سال اخير اتفاق افتاد.
وي از صدور يك هزار و 389 پروانه بهره برداري واحدهاي صنعتي طي فعاليت دولت تدبير و اميد در استان خبر داد و افزود: حجم سرمايه گذاري انجام شده در اين واحدها بيش از 66 هزار ميليارد ريال است و در نتيجه فعاليت آنها بيش از 44 هزار و 619 نفر صاحب شغل شده اند.
فغفوري با بيان اينكه طي سال جاري 178 پروانه بهره برداري واحدهاي صنعتي در استان صادر شد، افزود: تعداد پروانه هاي صادر شده در استان در مقايسه با ميانگين كشوري، 2.8 درصد، از نظر ميزان سرمايه گذاري 2.4 درصد و از ميزان اشتغال زايي نيز 2.4 درصد رشد دارد.
وي به تحقق 96 درصدي اشتغال در بخش صنعت استان در سال جاري اشاره كرد و گفت: از ابتداي امسال تا كنون 167 واحد صنعتي در استان راه اندازي شد كه اشتغال هدف گذاري از محل آنها 2 هزار و 292 شغل بود كه 2 هزار و 206 مورد از آن تحقق يافت.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به ارائه تسهيلات به بخش توليد در استان در سال جاري اشاره كرد و گفت: در مجموع، شبكه بانكي در قالب طرح رونق توليد و نيز پرداخت خارج از سامانه طرح رونق، بيش از يك هزار و 200 ميليارد ريال به 2 هزار و 101 متقاضي پرداخت كرد كه اين ميزان تسهيلات نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش داشت.
وي خاطرنشان كرد: در نتيجه عملكرد كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد، اجراي طرح رونق توليد و طرح اشتغال فراگير، نرخ استفاده كنندگان از بيمه بيكاري در استان از نيمه دوم 95 تا كنون، به ميزان 800 نفر كاهش پيدا كرده است.
فغفوري يادآور شد: همچنين در نتيجه اقدامات انجام شده، 33 واحد توليدي تعطيل در سال گذشته و 29 واحد تعطيل در سال جاري، فعاليت خود را از سر گرفتند.
7312/6085