۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۲۸
کد خبر: 82865193
T T
۰ نفر
امام جمعه یزد نظارت بیشتر بر فعالیت تورهای كویر نوردی را خواستار شد

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد آنچه را نبود نظارت بر فعالیت برخی تورهای كویرنوردی در مناطقی از استان نامید، انتقاد كرد و گفت: تعدادی از تورها به حال خود رها شده اند، مسوولان مربوطه وظایفشان را در نظارت بر برنامه ها و فعالیت ها به درستی انجام دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز شنبه در همایش ائمه جمعه استان افزود: در برخی مناطق در تورهای كویرنوردی افراد به نحوی رفتار می كنند كه به هیچ وجه در شان نظام ، انقلاب اسلامی و دارالعباده یزد نیست.
وی ادامه داد: مسوولان استان و متولیان فرهنگی صنعت گردشگری وظیفه دارند، در نظارت ها بیشتر دقت كنند و وظایف شرعی و قانونی خود را در این ارتباط انجام دهند كه برخی كارها موجب نارضایتی مردم متدین شده است.
امام جمعه یزد با بیان اینكه همه ساله یزد به دلیل وجود آثار تاریخی و فرهنگی میزبان گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار كرد: مسئولان هتل‌ها باید همواره نسبت به رعایت اخلاق اسلامی، رفتار و حجاب كاركنان و میهمانداران خود نظارت بیشتری داشته باشند.
ناصری یزدی یادآور شد: راهنمایان گردشگری و متولیان فعالیت های فرهنگی هم باید ارزش ها و هنجارهای اجتماعی را مدنظر قرار دهند و منزلت دارالعباده برای مسافران و میهمانان رعایت شود.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین به مشكل كم آبی منطقه اشاره كرد و گفت: برای حل معضل كم آبی كارهایی انجام شد، ولی كافی نیست،باید تلاش ها برای حل معضل ادامه یابد.
ناصری یزدی اظهار كرد: آب انتقالی به استان صرف شرب مردم می شود، در برخی موارد تبلیغات شده است كه آب انتقالی صرف كشاورزی می شود، در این ارتباط باید با اطلاع رسانی درست حقایق برای مردم بازگو شود.
2 منطقه كویرنودری در حومه شهر یزد قرار دارد.
در 26 شهر و روستای استان یزد نمازجمعه اقامه می شود.
7536/ 2047/