۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82865066
T T
۰ نفر
پنجاهمین ناو گروه نیروی دریایی ارتش به كشور بازگشت

بندرعباس - ایرنا - پنجاهمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از 67 روز دریانوردی و انجام ماموریت روز شنبه در اسكله منطقه یكم امامت نداجای بندرعباس پهلو گرفت.

فرمانده ناوگروه پنجاهم روز شنبه در حاشیه آیین پهلوگیری این ناوگروه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشكل از ناوشكن های نقدی و بایندر و همچنین ناو پشتیبانی رزمی تنب 6 هزار مایل دریانوردی داشته اند.
ناخدا یكم «آریا شفقت رودسری» دیدار و گفت و گو با فرمانده ناوگان غرب نیروی دریایی هندوستان مستقر در بمبئی و ملاقات با «آدمیرال اتینگا» فرمانده ناوگان غرب نیروی دریایی سریلانكا را از دیگر برنامه های اجرایی این ناوگان در مسیر ماموریت محوله ذكر كرد.
وی یادآور شد: از آنجایی كه تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز این ناوگروه را همراهی می كردند در زمان انجام ماموریت بیش از 3 هزار ساعت كلاس نیز به صورت نظری و عملی برای آنان برگزار شد.
فرمانده ناوگروه پنجاهم از اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در آب های آزاد و بین المللی و تامین خطوط مواصلاتی كشتیرانی به عنوان مهم ترین آثار حضور این ناوگروه‌ نام برد و افزود: نیروهای تحت امر نداجا با تسلط بر آب های خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند این توانایی را دارند كه در دورترین نقطه از آبهای آزاد و بین المللی حاضر شود.
در اطلاعات منتشر شده از سال 87 هجری خورشیدی (آغازحضور نیروی دریایی در منطقه خلیج عدن) تا كنون افزون بر چهار هزار فروند كشتی تجاری و نفت كش با هدف تامین امنیت و جلوگیری از تهاجم دزدان دریایی به وسیله این ناگروه همراهی شده است.
6149 /6048
۰ نفر