۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۵۵
کد خبر: 82864527
T T
۰ نفر
جستجو برای یافتن جوان غرق شده در گل رامیان ادامه دارد

گرگان - ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان از ادامه تلاش ها برای یافتن پیكر جوان شاهرودی غرق شده در آب های حوضچه طبیعی گُل رامیان در شرق استان خبر داد.

غلام رضا غلامی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این جوان حدود بیست ساله حوالی ساعت 13 و 30 دقیقه جمعه 25 اسفند در این حوضچه طبیعی غرق شده و جستجو برای یافتن پیكر او ادامه دارد.
به گفته وی؛ دو گروه از هلال احمر گنبدكاووس و گرگان به همراه غواصان به محل اعزام شده و همزمان مامورین آتش نشانی نیز برای كمك در محل حضور دارند.
منابع محلی در این پیوند گفتند كه این جوان از اهالی روستای مهدی آباد شاهرود بوده كه به رامیان سفر كرده بود.
غلامی همچنین به وضعیت این حوضچه طبیعی اشاره كرد و گفت: شرایط خاصی در اعماق این چشمه وجود داشته و طبق تجربیات گذشته افراد غرق شده بیشتر در لای ریشه درختان یا در سنگ های بزرگ و تونل های موجود در اعماق حوضچه گرفتار و خارج كردن پیكر آنان سخت و زمانبر است.
گل رامیان یكی از چشمه های طبیعی بوده كه در جنوب شهر رامیان واقع است.
این چشمه به صورت یك استخر طبیعی به طول 90 متر، عرض 80 متر و به عمق 34 تا 44 متر و به روایتی 80 متر است كه در ارتفاع 320 متری از سطح دریا قرار دارد.
درباره این چشمه دانشنامه گلستان می نویسد: با توجه به اینكه گل رامیان از چشمه های آهكی است نمی توان برای آن عمق معین و مشخصی بیان كرد، ولی مساحت تقریبی آن حدود 5 هزار و 658 مترمربع است.
این چشمه كه در 5 كیلومتری شهرستان رامیان و در 85 كیلومتری گرگان مركز استان قرار دارد، از 3 طرف به جنگل و از یك طرف به زمین های زراعی متصل است، آب چشمه از كف زمین می جوشد، رنگ آب این چشمه به دلیل عمق زیاد به صورت سبز تیره است.
7333/1648