۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82863608
T T
۰ نفر
سیستان و بلوچستان رتبه نخست كاهش وقوع سرقت را دارد

زاهدان - ایرنا - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به اقدامات نیروهای انتظامی و همكاری خوب مردم، رتبه نخست كاهش وقوع سرقت در كشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا سردار محمد قنبری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان با قدردانی از همكاری خوب مردم سیستان و بلوچستان با پلیس در مبارزه با جرایم اظهار داشت: امسال وقوع سرقت در استان 12 درصد نسبت به سال گذشته كاهش یافته است.
وی افزود: 90 درصد جرایمی كه در سیستان و بلوچستان رخ می دهد توسط ماموران پلیس كشف می شود.
وی گفت: اعضای 39 باند سارقان حرفه ای، 12 باند سارقان به عنف و 30 باند سرقت مسلحانه امسال در استان شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: سرقت های مسلحانه در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش داشته كه از ابتدای 6 ماهه دوم تا كنون با همكاری خوب مردم این آمار سیر نزولی پیدا كرده و به 9 درصد رسیده است.
وی گفت: امسال 100 میلیارد ریال كالای قاچاق در سیستان و بلوچستان كشف شده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 44 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح كرد: همچنین 122 باند قاچاق كالا در این مدت دستگیر شدند كه از جمله آن كشف 300 دستگاه تانكر حامل سوخت قاچاق بوده است.
سردار قنبری افزود: بیش از 27 هزار عملیات توسط ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان در رابطه با برخورد با باندهای مجرمان، پاكسازی نقاط آلوده و غیره امسال انجام شده است.
وی گفت: دستگیری 109 شرور از دیگر فعالیتهای امسال انتظامی استان است كه در مقایسه با پارسال 30 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی تصریح كرد: دستگیری گروههای معاند 39 درصد كاهش داشته كه نشان دهنده اقتدار نیروها و عدم موفقیت این گروهها برای ورود به خاك ایران اسلامی از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان است.

**125 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان كشف شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 125 تن مواد مخدر در استان كشف شده كه در مقایسه با سال گذشته 6 درصد افزایش را نشان می دهد.
سردار قنبری افزود: هفت هزار و 999 نفر معتاد متجاهر در این مدت در استان دستگیر و به كمپ های ترك اعتیاد منتقل شدند.
وی اظهار داشت: پنج هزار و 604 عملیات در حوزه مواد مخدر امسال در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
3042**6081
۰ نفر