۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82859874
T T
۰ نفر
آمادگی صدور محصولات استان كرمان به روسیه را داریم

كرمان - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی قفقاز شمالی با بیان اینكه در روسیه به كالاهای تولیدی استان كرمان نیاز داریم گفت: آمادگی داریم زمینه صادرات محصولات كرمان به روسیه را فراهم كنیم.

به گزارش ایرنا، كازبك توگانف روز دوشنبه در همایش معرفی بازار روسیه و فرصت های صادراتی استان كرمان افزود: كرمان پتانسیل های فراوانی دارد و یكی از اهداف این همایش انعقاد قرار دادهای تجاری بین فعالان اقتصادی ایران و روسیه است.
وی تصریح كرد: آمادگی داریم به بازرگانان و فعالان اقتصادی كه در روسیه به ما مراجعه می كنند كمك های لازم ارائه دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی قفقاز شمالی روسیه تاكید كرد: فرصت های خوبی در بخش معادن، صنعت، كشاورزی، ساختمان و حمل و نقل برای فعالیت بازرگانان روسیه در استان كرمان فراهم است.
وی گفت: بخش حمل و نقل برای صادرات بین دو كشور در استان كرمان اهمیت دارد و باید فعال تر شود.
توگانف تصریح كرد: تسهیل عملیات صادرات و واردات محصولات استان كرمان یكی از اهداف مهم همكاری با اتاق بازرگانی كرمان است.
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در روسیه هم در این همایش گفت: وضعیت روابط اقتصادی ایران و روسیه هم اكنون در بی سابقه ترین و بهترین وضعیت موجود قرار دارد و مسئولان 2كشور می خواهند روابط فیمابین گسترش پیدا كند.
فرهاد پرند افزود: دولت ها جاده و مسیر را مهیا كرده اند و بخش خصوصی باید از این فرصت استفاده كند.
وی بیان كرد: روسیه كشور بزرگی است و در زمینه محصولات دارویی، پتروشیمی، میوه و محصولات كشاورزی بازار خوبی دارد.
رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه تاكید كرد: عمده صادارت ما به روسیه كالا های سنتی مانند پسته، خشكبار و مواد غذایی است و باید به سمت صادارت كالاهای صنعتی با ارزش افزوده بالا برویم.
وی اظهار كرد: واردات كالای روسیه در سال 2017 بیش از 290 میلیارد دلار بوده كه سهم ایران تنها 400 میلیون دلار است كه باید آن را افزایش دهیم.
پرند تصریح كرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و رایزنی بازرگانی، آمادگی كامل برای همكاری با تجار و فعالان بازرگانی استان كرمان را دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن استان كرمان در این همایش گفت: با توجه به روابط سیاسی خوب بین ایران و روسیه، فرصت بسیار مناسبی فراهم آماده تا روابط اقتصادی بین كرمان و روسیه برقرار شود.
سید مهدی طبیب زاده افزود: تصمیم داریم مذاكرات جدی بین فعالان اقتصادی روسیه و استان كرمان ایجاد شود تا موانع همكاری از بین برود.
وی با بیان اینكه كشور روسیه كشور ثروتمندی است تصریح كرد: رقابت زیادی در بازار روسیه وجود دارد و فعالیت های اقتصادی پراكنده موفق نخواهد شد و باید منسجم عمل كنیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان كرمان اظهار كرد: استان كرمان فرصت های خوبی در بخش های ساختمان، انرژی، معدن و حمل و نقل برای همكاری با روسیه دارد.
همایش یكروزه معرفی بازار روسیه و فرصت های صادارتی استان كرمان با شركت جمعی از فعالان اقتصادی كرمان و روسیه در محل اتاق بازرگانی كرمان برگزار شد.
7437/ 5054
۰ نفر