۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82859005
T T
۰ نفر

فعاليت كودكان در فضاي مجازي توسعه مي يابد

۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82859005
فعاليت كودكان در فضاي مجازي توسعه مي يابد

تهران- ايرنا- عضو هيات عامل سازمان فناوري اطلاعات ايران و مجري طرح حمايت از كودكان در فضاي مجازي گفت: با رونمايي از طرح 20 تا 20 فعاليت كودكان در فضاي مجازي بصورت هدفمند توسعه مي يابد.

خسرو سلجوقي روز يكشنبه در حاشيه رونمايي از طرح 20 تا 20 در باغ موزه كتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طرح 20 تا 20 در راستاي حمايت از كودكان در فضاي مجازي و در راستاي اجرايي شدن سند حمايت و برنامه اقدام توسعه خدمات فضاي مجازي كودكان و نوجوانان در باغ موزه كتاب تهران رونمايي شد.
وي بيان اينكه اين طرح از امروز 20 اسفندماه آغاز و تا 20 اسفندماه سال آينده ادامه دارد، گفت: قرار است در اين يك سال با اجرايي شدن 20 برنامه تعريف شده اين طرح اجرايي شود.
عضو هيات عامل سازمان فناوري اطلاعات ايران با بيان اينكه آمارهاي بدست‌آمده در مطالعات و نحوه استفاده و نوع كاربردهاي فناوري اطلاعات براي كودكان، بيانگر لزوم داشتن برنامه‌اي مشخص براي اين حوزه است خاطرنشان كرد: امروز (يكشنبه) در آيين افتتاح طرح 20 تا 20 علاوه بر اعلام برنامه‌هاي عملياتي اين طرح، مراسم رونمايي از وبگاه طرح و همچنين از اولين پيمايش جامع رفتارهاي مصرفي كودك در فضاي مجازي و از اولين گاه‌شمار مصور مناسبت‌ها و زندگي‌نامه‌هاي چهره‌هاي ماندگار كودك رونمايي شد.
وي يادآور شد: همانطور كه كودكان به غذا، لباس، فيلم و كتاب مناسب نياز دارند در فضاي مجازي نيز متناسب با جنسيت، سن و فرهنگ به يك فضاي مناسب نياز دارند كه با رونمايي و اجرايي شدن اين طرح 20 تا 20 تلاش مي كنيم يك محتوا و خوراك مناسبي را براي كودكان و اوليا آنان تهيه كنيم.
همچنين در حاشيه اين مراسم درخت طوبي كه نماد شكوفايي و پويايي اين طرح است در باغ موزه كتاب تهران غرس شد.
تهرام/7244/7243
۰ نفر