۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۰۰
کد خبر: 82858940
T T
۰ نفر
670 ميليارد ريال سود تسهيلات كشاورزان بدهكار خراسان جنوبي بخشيده شد

بيرجند - ايرنا - مدير ستادي شعب بانك كشاورزي خراسان جنوبي گفت: تاكنون چهار هزار و 974 بدهكار بخش كشاورزي داراي تسهيلات زير يك ميليارد ريال استان از بخشودگي سود و متفرعات به مبلغ 670 ميليارد ريال برخوردار شدند.

به گزارش ايرنا اميرحسام قزلباش روز يكشنبه در نشست خبري افزود: بانك كشاورزي خراسان جنوبي در راستاي اجراي بند «و» تبصره 16 قانون برنامه و بودجه 96 بخشودگي زير يك ميليارد ريال تسهيلات و متفرعات آن را در استان اعمال كرده است.
وي بيان كرد: هنوز پنج هزار نفر از كشاورزان داراي تسهيلات زير يك ميليارد ريال در استان به شرط پرداخت اصل بدهي مي توانند از بخشودگي سود و متفرعات برخوردار شوند.
وي گفت: اين افراد ضمن مراجعه به شعبه هاي بانك كشاورزي در استان مدارك مورد نظر را ارائه دهند تا پرونده آنها قبل از پايان سال به جريان افتد.
مدير شعب بانك كشاورزي خراسان جنوبي اظهار كرد: فرصت اين بخشودگي معوقات در صورت پرداخت اصل وام كه از 10 ميليون تومان به پايين است فقط تا پايان اسفندماه جاري خواهد بود.
وي از رسانه ها خواست براي شفاف سازي بيشتر و اطلاع رساني گسترده براي بهره مندي بيشتر كشاورزان از اين طرح، اطلاع رساني لازم را انجام دهند.
قزلباش همچنين به اعتبارات ابلاغي در قالب ايجاد و توسعه اشتغال پايدار در مناطق روستايي و عشايري اشاره كرد و افزود: در اين راستا مقرر شد يك و نيم ميليون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملي با اجازه رهبري برداشت شود.
وي گفت: در اجراي اين طرح بانك هاي كشاورزي، توسعه تعاون، پست بانك و صندوق كارآفريني اميد موظف شده اند اين اعتبارات را در اختيار طرح هاي اشتغالزا قرار دهند.
وي ادامه داد: براساس قانون بانك هاي عامل نيز به ميزان مبلغ ريالي اين اعتبار بايد به اين امر اختصاص دهند.
مدير شعب بانك كشاورزي خراسان جنوبي اظهار كرد: در مجموع 12 هزار ميليارد تومان اعتبار براي اين كار در كشور نظر گرفته شده كه حدود سه هزار ميليارد ريال تقسيم استاني شده و به استان ها ابلاغ شده و سهم خراسان جنوبي نيز 295 ميليارد ريال است.
وي گفت: متقاضيان مي توانند براي استفاده از اين تسهيلات از طريق ثبت نام در سامانه كارا از آن بهره مند شوند و تسهيلات براي مناطق مرزي با چهار درصد سود، مناطق غير مرزي 6 درصد و سرمايه در گردش در نواحي صنعتي با نرخ 10 درصد پرداخت مي شود.
وي اظهار كرد: در بحث اعتبارات شناور نيز طي سال هاي 95 تا 96 حدود 743 فقره تسهيلات با مجموع بيش از 331 ميليارد و 165 ميليون ريال پرداخت شده است.
قزلباش افزود: نرخ اين اعتبارات در مناطق كمتر توسعه يافته 10 درصد و ساير مناطق 14 درصد تعيين شده است.
وي بيمه نامه صادر شده در صندوق بيمه محصولات كشاورزي را 290 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: حق بيمه از كشاورزان دريافت شده در مقابل آنچه به كشاورزان غرامت پرداخت شده، 871 ميليارد ريال بوده است.
مدير ستادي شعب بانك كشاورزي خراسان جنوبي يادآور شد: بانك كشاورزي استان در حال حاضر با 39 شعبه و 2 باجه با مجموع حدود 507 پرسنل شامل 300 نفر شاغل رسمي، 73 نفر قراردادي و 135 نفر در قالب كارگزاران شركت هاي بيمه اي در حال خدمت رساني به مردم است.
وي افزود: از سال 81 تا پايان بهمن ماه 96 در مجموع 604 هزار فقره تسهيلات به مبلغ 40 هزار ميليارد ريال در زيربخش هاي مختلف كشاورزي توسط اين بانك در استان پرداخت شده است.
وي عنوان كرد: از ابتداي سال 96 تا پايان بهمن ماه نيز 36 هزار و 501 فقره تسهيلات به مبلغ پنج هزار و 430 ميليارد ريال در استان پرداخت شده است.
7557*3028