۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82858700
T T
۰ نفر
رئيس فدراسيون بوكس: بايد تلاش كنيم در بازيهاي آسيايي دست خالي بازنگرديم

تهران -ايرنا- رئيس فدراسيون بوكس در مورد حذف سه وزن اين رشته در بازيهاي آسيايي 2018 جاكارتا اظهار داشت: شرايط اكنون بسيار سخت است و بايد تلاش كنيم دست خالي بازنگرديم.

به گزارش ايرنا، حسين ثوري امروز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل فدراسيون بوكس درباره راه اندازي بوكس زنان گفت: به تنهايي نمي توانم بوكس زنان را راه اندازي كنم و اين كار نياز به حمايت دارد.
ثوري به طور صريح اعلام كرد :اين فدراسيون هيچ نقشي در فعاليت هاي كنوني بوكس زنان كه به صورت زير زميني در كشور دنبال مي شود و حتي تعدادي از آنان در ليگ هاي اروپايي هم مبارزه مي كنند، ندارد.
وي درباره پس گرفتن دفتر فدراسيون تاپايان سال از سوي احمد ناطق نوري كه بزرگ اين رشته به شمار مي رود، افزود: وي سه ماه پيش اعلام كرد دفتر فدراسيون را تا پايان سال به ما تحويل خواهد داد.
رئيس فدراسيون بوكس به آغاز فعاليت خود در اين فدراسيون از دي ماه امسال اشاره كرد و گفت: از همان ابتدا تلاش خود را براي توسعه اين رشته ورزشي آغاز كرديم تا به اهداف طراحي شده دست يابيم.
ثوري درباره حذف سه وزن 81،91 و به اضافه 91كيلوگرم از بازي ها آسيايي 2018 جاركارتا كه به ضرر تيم ملي ايران تمام شده است، توضيح داد: روز گذشته دستورالعملي در اين باره به دست ما رسيد كه متاسفانه در سه وزن مدال آور ديگر نمي توانيم نماينده داشته باشيم .
وي اضافه كرد: چندي پيش در نشست كميته ملي المپيك اعلام كرديم كه بهتر از بازي هاي اينچئون مدال كسب خواهيم كرد. تيم ملي بوكس در بازي هاي آسيايي 2014 دو نقره و يك برنز كسب كرد. اما شرايط اكنون بسيار سخت است و بايد تلاش كنيم تا دست خالي بازنگرديم.
رئيس فدراسيون بوكس درباره پشتوانه سازي در اين رشته ورزشي گفت: بر اين اساس با طبقه بندي استان ها قرار است مسابقات را در سطوح مختلف برگزار مي كنيم. البته در هر استان يك مربي با هزينه فدراسيون مسئول استعداديابي و پرورش جوانان خواهد بود.
ثوري با بيان اينكه پيش از اين فعل خواستن در فدراسيون صرف نشده بود، افزود: نشستي با سران كنفدراسيون آسيا در امارات داشتيم و آنها را به ايران دعوت كرديم تا نحوه ميزباني مسابقات بين المللي و جشنواره ها را در كشورمان طراحي كنيم.
وي درباره بحث تعديل نيرو در اين فدراسيون اظهار كرد: به طور يقين از ابتداي سال آينده اين طرح اجرا مي شود، زيرا ماهانه حدود 50ميليون تومان حقوق اضافه پرداخت مي كنيم و با بكار گيري حاميان مالي و ارتباطاتي كه داريم شرايط مالي را بهبود خواهيم بخشيد.
رئيس فدراسيون بوكس درباره تمرينات انفرادي احسان روزبهاني بوكسور المپيكي كشورمان گفت: وي از افتخارات بوكس است، اما علاوه بر حفظ او بايد به فكر پرورش جوانان شايسته باشيم. روزبهاني اكنون در آلمان تمرين مي كند و با كادرفني هماهنگ است.
ثوري درباره اينكه برخلاف شعارهاي انتخاباتي خود از بسياري از افراد توانمند استفاده نكرده است، توضيح داد: به طور مثال بارها با روح الله حسيني كه رقيب انتخاباتي ام بود براي همكاري تماس گرفتم اما او لايق ندانست و پاسخگو نبود.
ورزشي**9250**3783**1584
۰ نفر