۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۰۰
کد خبر: 82858302
T T
۰ نفر
مدیرعامل ایرنا بر نقش خبرگزاری های ایران و ارمنستان در توسعه روابط دوكشورتاكید كرد

تهران - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دیدار با سفیر ارمنستان در تهران پیوندهای تاریخی و فرهنگی بین دو ملت را قوی دانست و گفت: خبرگزاری های ایران وارمنستان می توانند در مسیر توسعه روابط دو كشور نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید ضیاء هاشمی در این دیدار به پیوندهای موجود میان ملت ها و دولت های ایران و ارمنستان اشاره كرد و افزود: در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی، علمی و اقتصادی باید تعاملات و ارتباطات بین دو كشور را افزایش دهیم.
وی یادآور شد: در ایروان شاهد بودم كه بسیاری از ارمنی ها به زبان فارسی آشنایی داشتند.
مدیرعامل ایرنا توسعه روابط بین خبرگزاری های دو كشور را ضروری دانست و گفت: تلاش می كنیم با كمك همكاران در خبرگزاری ارمنستان پیوندهای دو كشور را در حد توان تقویت كنیم.
هاشمی تاكید كرد: براساس تعهدات حرفه ای علاقه مند هستیم كه بیش از گذشته، جاذبه ها و ظرفیت های دو كشور را به یكدیگر معرفی كنیم.
وی در ادامه به حضور دانشجویان ایرانی در ارمنستان اشاره و ابراز امیدواری كرد شاهد حضور بیشتر دانشجویان ارمنی در ایران باشیم.
وی افزود: یكی از اقداماتی كه رسانه های ایران و ارمنستان باید انجام دهند معرفی ظرفیت های علمی دو طرف به همدیگر است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین گفت: علاقه مندیم از ظرفیت های اساتید و دانشجویان برای توسعه ارتباطات رسانه ای كمك بگیریم.
هاشمی افزود: اگر خبرگزاری ارمنستان در ایران نماینده ای داشته باشد و دفتر آن فعال شود، حتما به فعالیت آن كمك خواهیم كرد.
وی ادامه داد: بنای ما بر این است كه خبرنگارانی در ارمنستان داشته باشیم كه اخبار این كشور را پوشش دهند.
مدیرعامل ایرنا تصریح كرد خبرگزاری های ایران و ارمنستان می توانند در مسیر توسعه روابط دو كشور نقش آفرین باشند.
هاشمی یادآور شد: باید مشتركات و ظرفیت های دو كشور را به افكار عمومی، شخصیت ها، مسئولان ، تجار و گروه های مختلف معرفی كنیم.
وی گفت: توسعه روابط و همكاری ها با همسایگان به نفع همه است بنابراین حتما در این زمینه در حد توان كمك خواهیم كرد.
در ادامه این دیدار آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران نیز ضمن ابراز علاقه برای همكاری بیشتر بین دو كشور و خبرگزاری های ایران و ارمنستان گفت: دو كشور روابط خوبی دارند و اشتراكات بسیاری در فرهنگ و تاریخ بین آنها وجود دارد .
وی به امضای یادداشت تفاهم بین دو خبرگزاری ایرنا و آرمن پرس اشاره كرد و گفت: این یادداشت تفاهم به تسهیل همكاری های بین دو طرف خیلی كمك می كند.
سفیر ارمنستان در ایران با بیان این كه تعاملات بین ایران و ارمنستان مسیر مثبتی داشته است؛ تصریح كرد: دو كشور دارای اشتراكات زیاد فرهنگی و تاریخی هستند.
تومانیان یادآورشد: ما آمادگی داریم كه نماینده ای از خبرگزاری ارمنستان در ایران داشته باشیم.
سیام**1058*1449
۰ نفر