۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۵۸
کد خبر: 82858124
T T
۰ نفر
اهانت به روحانيان از خطوط اصلي دشمن در قم و ساير شهرها است

قم - ايرنا - عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به هجمه هاي دشمن عليه روحانيت گفت: اهانت به روحانيان، حوزه هاي علميه، علوم ديني و همه شئونات اين قشر اقدامي كاملا برنامه ريزي شده و يكي از خطوط اصلي دشمن در قم و ساير شهرهاي كشور محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمد جواد فاضل لنكراني شامگاه شنبه در همايش فاطمي در سالن اجتماعات مركز فقهي ائمه اطهار(ع) قم اظهار داشت: بايد مجموعه حوزه هاي علميه به اين مساله داشته باشد كه به طور حتم نيز دارد.
وي با تاكيد بر اينكه مبادا اين اهانت ها و كليپ هايي كه در فضاي مجازي بر ضد روحانيت پخش مي شود، تاثيري بر روي فرزندان و خانواده هاي طلبه ها بگذارد، افزود: به نظر من بسياري از اين كليپ ها جعلي است، و هدف از درست كردن آنها اين است كه روحانيت را از چشم مردم بيندازند و ارزش آنان را خدشه دار كنند.
رئيس مركز فقهي ائمه اطهار (ع) قم اضافه كرد: خانواده هاي روحانيت در اين مساله نقش خيلي مهمي دارند، و صبر و تحمل و مقاومت آنها بر اين اهانت ها نيز بسيار مهم است.
آيت الله فاضل لنكراني افزود: وقتي فرزند طلبه مي بيند كه به پدرش اهانت مي شود ، تحت تاثير قرار مي گيرد، از اين رو طلاب بايد اهانت هايي كه از سوي دشمنان به آنها مي شود را براي فرزندان خود توجيه كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: يكي از مشكلات ديگري كه در مجموعه روحانيت وجود دارد اين است كه فرزندان طلبه ها، خيلي توجهي به ارزش كار علمي پدرانشان ندارند بويژه اينكه اكثر طلبه ها از نظر مادي بنيه بسيار ضعيفي نيز دارند.
وي افزود: چه بسا اين فرزندان توجهي به عمق كار پدران خود نكنند و وقتي سن آنها به دوره دبيرستان مي رسد، دنبال ورود به مسير علمي حوزه نباشند و اگر هم وارد شدند، بلافاصله از آن خارج شوند.
وي گفت: همسران طلاب و مادران فرزندان روحانيان نيز نقش اساسي در اين رابطه دارند و بايد سعي كنند نسل علمي شوهران خود را استمرار دهند و فرزند خود را در مسير حوزوي تربيت كنند.
آيت الله فاضل لنكراني گفت: همسران طلبه ها بايد براي فرزندان خود ثابت كنند، كه علوم حوزوي با علوم ديگر قابل مقايسه نيست.
رئيس مركز فقهي ائمه اطهار (ع) با تاكيد بر اينكه خانواده هاي افراد روحاني بايد لااقل در ميان بستگان و آشنايان خود الگو باشند افزود: اگر امروز يك خانواده روحاني جنبه هاي مختلف الگو بودن خود مانند پاسخگويي به مسائل و شبهه ها، صبر در مقابل ناملايمات و كمبودها را رعايت كند در تقويت دين نيز بسيار اثرگذار است.

** حجت الاسلام ناصر رفيعي عضو هيات علمي جامعه المصطفي العالميه نيز در اين مراسم با اشاره به چهار چالش مهم نهاد خانواده از جمله ازدواج و تشكيل خانواده، تحكيم خانواده، تكثير نسل و تربيت فرزندان گفت: در برخي از كتاب هاي منتشر شده پيرامون ابعاد زندگاني حضرت فاطمه زهرا (س) و اميرالمومنين (ع) مطابق رفتار اين بزرگان 50 اصل اساسي مورد تاكيد قرار گرفته كه معنويت و توجه به ارزش هاي ديني، دوستي و محبت و تكريم و احترام زوجين نسبت به يكديگر از مهمترين عوامل دوام و قوام يك خانواده به شمار مي رود.
اين همايش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و به همت معاونت فرهنگي تربيتي مركز فقهي ائمه اطهار و با حضور هزار تن از استادان و طلبه هاي اين مركز به همراه خانواده هاي آنها ترتيب يافته بود.
7403/ 6133/
۰ نفر