۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82857923
T T
۰ نفر

سمپوزیوم بین المللی سرطان در كیش برگزار می شود

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82857923
سمپوزیوم  بین المللی سرطان در كیش برگزار می شود

كیش - ایرنا - اجلاس بین المللی سمپوزیوم سرطان همزمان با راه اندازی مركز درمانی بیمارهای سرطان كیش 23 اسفند ماه با حضور شماری از چهره های پزشكی شاخص ایران و جهان در این جزیره مرجانی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی اجلاس بین المللی سمپوزیوم بیماری سرطان در كیش روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: راه اندازی مركز درمانی بیماریهای سرطان كیش كه بنا به پیشنهاد حمایت انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كیش چهارشنبه این هفته كلید می خورد، فرصتی شد تا به این بهانه چهره های مطرح پزشكی داخلی و بین المللی در حوزه سرطان در قالب سمپوزیومی برای نخستین بار در این جزیره گردهم آیند.
محمد امین افراسیابی افزود: در این سمپوزیوم علمی و پژوهشی كه با حضور پروفسور باب جوان از نخبگان ایرانی و پزشكی جهان برگزار می شود ، شركت كنندگان درباره تازه ترین یافته های پزشكی در زمینه سرطان های شایع پروستات، روده بزرگ و سینه سخنرانی خواهند كرد.
وی اظهار كرد: یكصد نفر از اساتید برجسته حوزه سرطان در ایران، منطقه خاورمیانه و جهان به همراه برخی از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این سمپوزیم علمی و پزشكی شركت خواهند داشت و فعالیت اولیه مركز فوق تخصصی سرطان كیش نیز همزمان با این رویداد آغاز می شود.
وی گفت: بخشی از بیمارستان فوق تخصصی كیش بنا به تاكید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد این جزیره به عنوان مركز درمان بیماران سرطانی اختصاص یافته و بنا است با استفاده از این ظرفیت و مشاركت بخش خصوصی برای توسعه و تجهیز سخت افزاری آن اقدام لازم انجام شود.
افراسیابی اضافه كرد: با راه اندازی اولیه این مركز درمانی ، این آمادگی وجود دارد تا علاوه بر همكاری با مراكز درمانی داخل كشور ، بیماران سرطانی نیز برای پیگیری درمان خود از ظرفیت علمی و خدمات این مركز در جزیره كیش برخوردار شوند.
وی اظهار كرد: ظرفیت جزیره كیش در حوزه توریسم درمانی و امكان تردد آسان اتباع خارجی به این منطقه آزاد فرصتی را فراهم كرده تا مسوولان این جزیره با مشاركت چهره های برجسته پزشكی ایران و جهان ، فرصتی نو را برای خدمت پزشكی و درمانی به بیماران سرطانی مهیا سازد.
سالانه بیش از یك میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می كنند.
جزیره كیش با مساحت 91.5 كیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 كلیومتری كرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری كشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993