اصلاح سبك زندگی بسیاری از هزینه های درمانی را كاهش می دهد

قم- ایرنا- مدیركل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: اصلاح سبك زندگی با استفاده از ترویج طب ایرانی و اسلامی، بسیاری از هزینه های مردم در عرصه بهداشت و درمان را كاهش می دهد.

محمود خدادوست روز شنبه در آیین افتتاح «نخستین دانشكده و سلامتكده طب ایرانی توسط خیر حاج محمد كریمی ثابت» درقم افزود: امروز در جهان شایع ترین علت بیماری ها را سبك زندگی غلط و راه جلوگیری از آن ها را اصلاح سبك زندگی عنوان می كنند كه درایران نیز باید رویه اصلاح سبك زندگی فرهنگ سازی شود.
وی اضافه كرد: اگر بتوانیم درحوزه طب سنتی كه از سال 1978 میلادی مورد تاكید و توصیه سازمان بهداشت جهانی است، فعالیت بیشتری داشته باشیم، می توانیم در ترویج عرصه سبك زندگی ایرانی و اسلامی به اهداف مدنظر دست یابیم.
وی به برخی سوءاستفاده ها از طب ایرانی و اسلامی اشاره و بیان كرد: مسئولان امر بهداشت و درمان برای جلوگیری از فعالیت شیادانی كه بدون داشتن علم و دانش لازم، با دین و سلامت مردم بازی می كنند، باید مراكز علمی و دانشگاهی معتبر را در عرصه طب ایرانی و اسلامی توسعه دهند.
خدادوست اضافه كرد: باید به نیاز مردم پاسخ منطقی داده شود تا جلوی سوء استفاده كنندگان گرفته شود و اگر برخوردی سلبی با این گروه ها صورت گیرد، فعالیت آن ها زیرزمینی و پیچیده تر می شود.
وی با اشاره به این كه امروز طب سنتی جزو فرهنگ مردم شده است، خاطرنشان كرد: طب ایرانی در تمام دنیا معروف است، ولی به نام طب یونانی شناخته شده است.
آیین افتتاح نخستین دانشكده و سلامتكده طب ایرانی كه به همت خیر «حاج محمد كریمی ثابت» احداث شده است، با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس و مسئولان استانی برگزار شد.
این مركز آموزشی درمانی با زیربنای یك هزار و 600 متر در 6 طبقه با اعتبار 50 میلیارد ریال در مدت یك سال و نیم ساخته شده و دارای بخش هایی از جمله درمانگاه، داروخانه و سه طبقه آموزشی است.
/2085/ 6133/