۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82857568
T T
۰ نفر

قرارداد ساخت 439 كیلومتر آزادراه امضا شد

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82857568
قرارداد ساخت 439 كیلومتر آزادراه امضا شد

تهران - ایرنا - قرارداد مشاركت در ساخت 439 كیلومتر آزادراه در 6 محور مواصلاتی امروز (شنبه) با 25 هزار میلیارد ریال اعتبار میان شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور و بخش خصوصی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «خیرالله خادمی» مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل كشور در آیین امضای این قرارداد كه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: این قرارداد مربوط به ساخت آزادراه های اردكان - مهریز، مشهد - قوچان، لامرد - پارسان، قطعه 6 تبریز - ارومیه، كنارگذر شمالی اراك و كنارگذر شرق سیرجان است كه با حضور وزیر راه و شهرسازی منعقد شد.
وی با بیان اینكه این برای نخستین بار است كه 6 قرارداد در یك روز امضا می شود، افزود: سرمایه لازم برای این پروژه از سوی سرمایه گذاران داخلی انجام می شود.
خادمی با بیان اینكه در بخش توسعه ریلی ٣ هزار و 4١٠ پروژه در حال انجام و 5 هزار كیلومتر ریل جدید در حال مطالعه است، افزود: با اینكه متوسط ریل گذاری در كشور 180 كیلومتر در سال است، تا پایان امسال 5١6 كیلومتر ریل گذاری انجام شده، تحویل داده می شود.
خادمی با اشاره به اینكه ساخت ریل در كشور سالانه به 919 كیلومتر رسیده است، یادآور شد كه امسال پنج مركز استان به شبكه ریلی متصل شده اند كه به زودی این مسیرها تكمیل خواهند شد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: در بخش آزادراهی 1170 كیلومتر آزادراه در حال اجرا بوده و 2400 كیلومتر آزادراه در حال بهره برداری است.
وی گفت: آزادراههای در حال ساخت، در 4 سال آینده به بهره برداری می رسد.
خادمی با بیان اینكه 7800 كیلومتر بزرگراه و راه اصلی در كشور در حال اجراست، افزود: 12 هزار كیلومتر محور جدید روستایی نیز در حال انجام بوده و تاكنون 5200 كیلومتر راه روستایی تعمیر و بهسازی شده است.
خادمی گفت: 1113 كیلومتر آزادراه در سال گذشته اجرایی شد كه برای اجرای آن 87 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود و 30 درصد آن را دولت تامین كرد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور افزود: قرارداد ساخت 8960 كیلومتر آزادراه جدید، در حال نهایی شدن است.
خادمی ادامه داد: برای سرمایه گذاری در هفت محور مهم ریلی كشور، 130 هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام **9132*1070**2025
۰ نفر