۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82857316
T T
۰ نفر

آلودگی هوای سنندج به چهار برابر حد مجاز رسید

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82857316
آلودگی هوای سنندج به چهار برابر حد مجاز رسید

سنندج - ایرنا - سرپرست اداره كل حفاظت محیط زیست استان كردستان گفت: موج گرد و خاك، میزان آلودگی هوای سنندج را به چهار برابر حد مجاز رساند تا شاخص كیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم قرار گیرد.

كورش زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: بر اثر تداوم موج گرد و خاكی كه از روز چهارشنبه هفته گذشته وارد آسمان استان شده امروز شاخص كیفیت هوای سنندج به 193 رسید كه چهار برابر بیشتر از حد مجاز است.
وی با بیان اینكه هوای سنندج برای چهارمین روز متوالی آلوده است، افزود: در چهار روز گذشته بخاطر تدوام استقرار ریزگردها در آسمان سنندج، 2 روز هوا برای گروه های حساس و 2 روز برای عموم مردم ناسالم بود.
به گفته وی، این وضعیت هوا برای تمام افراد بویژه كودكان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناك است لذا از مردم بویژه افراد سالمند و بیمار تنفسی و قلبی خواسته شده مسائل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت كنند.
زارعی تاكید كرد: خارج نشدن غیر ضروری از منزل، كاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، كاهش فعالیت های بدنی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تاكید شده به شهروندان در وضعیت هشدار آلودگی هوا است.
وی با اشاره به شاخص های وضعیت هوای سنندج تا پایان بهمن سال جاری گفت: در این مدت سنندج، 110 روز هوای پاك، 171 روز سالم، 2 ناسالم برای گروه های حساس، 2 روز ناسالم برای عموم، یك روز بسیار ناسالم، 2 روز خطرناك و 48 روز فاقد نتیجه بدلیل قطع برق و نقص فنی دستگاههای سنجش داشته است.
بر اساس شاخص های سنجش كیفیت هوا، اگر شاخص كیفیت هوا كمتر از 50 باشد هوا پاك، اگر 51 تا 100 باشد هوا سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و بیشتر از 301 خطرناك تلقی می شود.
اداره كل حفاظت محیط زیست استان كردستان در شهرستان های سقز، قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و كنترل كیفیت شاخص هوا نصب كرده است.
سنندج با بیش از 500 هزار نفر جمعیت مركز استان كردستان است.
3020/9102
۰ نفر