۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۱۲
کد خبر: 82857206
T T
۰ نفر

انگلیس : سفارتمان را به قدس منتقل نمی كنیم

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۱۲
کد خبر: 82857206
انگلیس : سفارتمان را به قدس منتقل نمی كنیم

تهران - ایرنا - معاون كنسول انگلیس در شهر قدس اشغالی تاكید كرد كه این كشور قصد ندارد سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل كند.

خبرگزاری رسمی فلسطین(وفا) روز شنبه گزارش داد: جیمز داونر در گفت وگو با تلویزیون فلسطین اعلام كرد كه موضع كشورش در حمایت از تشكیل دو كشور مستقل فلسطینی واسرائیلی و 'پایان دادن به اشغالگری اسرائیل' ثابت است ولندن قصد ندارد سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل كند.
داونر افزود كه كشورش از حل و فصل قضیه فلسطین و'پایان دادن به اشغالگری اسرائیل' از راه مذاكره حمایت می كند.
معاون كنسول انگلیس در شهر قدس با اشاره به غیر قانونی ونامشروع بودن ساخت شهرك های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی، تاكید كرد كه روند تسریع در ساخت و ساز این شهرك ها كه در حال افزایش است، از نظر ما غیر قابل قبول و مانعی بر سر راه تشكیل دو كشور مستقل محسوب می شود.
داونر در خصوص سفر شاهزاده ویلیام به فلسطین اشغالی گفت كه این دیدار در چارچوب سفر منطقه ای و هدف از آن تقویت روابط بین دو ملت فلسطین و انگلیس است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در 6 دسامبر گذشته ( 15 آذر 96) شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت واخیرا گفت كه سفارت این كشور در ماه می آینده (اردیبهشت/خرداد) از تل آویو به قدس منتقل می شود.
به رغم مخالفت بسیاری از كشورها ونهادهای بین المللی با تصمیم ترامپ كه كارشكنی در روند حل وفضل قضیه فلسطینی به شمار می رود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را 'تصمیمی تاریخی' توصیف كرده است.
خاورم**1408** 1049
۰ نفر