۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۱۵
کد خبر: 82856994
T T
۰ نفر
شمال خوزستان ظرفيت هاي بالايي در حوزه فرهنگي دارد

اهواز-ايرنا- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر جمعه در نشستي با مديران انجمن هاي فرهنگي هنري شمال خوزستان در محل فرمانداري شوشتر گفت:شمال خوزستان ظرفيت هاي بالايي در حوزه فرهنگي دارد كه اين ظرفيتها بايد شكوفا شوند.

به گزارش ايرنا سيد عباس صالحي در اين نشست افزود: در ميان شما حاضر شدم تا مشكلاتتان را از نزديك بررسي كنم و به طور حتم بايد به دغدغه هاي هنرمندان در اين منطقه توجه شود.
وي افزود: تفاهم نامه اي سه ساله در زمينه توجه به مسائل فرهنگي استان بين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و استانداري خوزستان تنظيم شده است كه اجراي مفاد اين تفاهم نامه مي تواند مشكلات حوزه فرهنگ و هنر را كاهش دهد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد:با توجه به اينكه در آستانه سال 97هستيم تلاش مي كنيم تا با عنايت به مشكلات حوزه فرهنگ و هنر خوزستان و رفع آن در سال آتي برنامه ريزي لازم انجام و موارد در بودجه سال آينده لحاظ شود.
در اين نشست فعالان فرهنگي،هنري حوزه شمال خوزستان به بيان مشكلات خود از جمله حمايت از برگزاري برنامه هاي فرهنگي،هنري،تامين فضاي هاي مورد نياز براي اجراي برنامه ها،مطرح شدن برخي برنامه ها در حوزه ملي و تامين تجهيزات لازم براي اجراي برنامه ها پرداختند.
در ادامه سفر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار است جشنواره موسيقي 24مقام شوشتري با حضور وي در اين شهرستان برگزار شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز گذشته به استان خوزستان سفر كرده است تا در طول سفر سه روزه خود با حضور در بين هنرمندان و اهالي فرهنگ استان خوزستان مسائل و مشكلات آنان را از نزديك بررسي نمايد.
دكتر صالحي عصر پنجشنبه پس از ورود به اهواز به گلزار شهداي اين شهر رفت و به مقام شامخ آنان اداي احترام كرده و سپس در نشست شوراي فرهنگ عمومي خوزستان در بيت امام جمعه حاضر شد.
وي روز جمعه به خرمشهر و آبادان سفر كرد و ضمن حضور در جمع هنرمندان مناطق جنوب استان در يادمان شلمچه حاضر شد و براي شهداي هشت سال دفاع مقدس فاتحه قرائت كرد.
7159/6064
۰ نفر