۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82856769
T T
۰ نفر
زنان علاوه برخانواده در فعاليت هاي اجتماعي نيز نقش بي بديلي دارند

يزد – ايرنا - امام جمعه هرات مركز شهرستان خاتم با تبيين جايگاه زنان در خانواده و جامعه با الگوگيري از حضرت زهرا سلام الله عليها گفت: قشر بانوان علاوه بر خانواده در جامعه نيز نقش بي بديلي دارند و در زمينه فعاليت هاي اجتماعي نقش موثري را ايفا مي كنند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدعلي جعفري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه هرات با تبريك ولادت دخت نبي مكرم اسلام صلي الله عليه واله افزود: بانوان مسلمان برترين الگوي زن را مقابل روي خود دارند، حضرت فاطمه سلام الله عليها در همه ابعاد عبادي، تربيتي، همسرداري، مادري و فعاليت هايي مانند دفاع از ولايت شخصيتي بارز بوده است.
وي زن را وسيله آرامش مرد عنوان و افزود: به گفته مقام معظم رهبري زن مسلمان علاوه بر اينكه نقش سازنده اي كه در خانواده به عنوان كوچك ترين واحد اجتماعي دارد، در سوق دادن جامعه را به سمت سعادت و تعالي نيز نقش بسيار موثري دارد.
خطيب نماز جمعه هرات با بيان اينكه دشمنان براي دستيابي به اهداف خود بر سقوط نظام ها متني بر خانواده تمركز دارند، اظهار داشت: بانوان به عنوان نيمي از جمعيت جامعه نقش هاي مهم و بي بديلي در شكست توطئه هاي دشمن دارند.
جعفري تصريح كرد: حجاب، وسيله‌ي مصونيت زن است نه محدوديت، امروز پرچم استقلال هويتي و فرهنگي زنان در جهان، در دست زنان ايراني است و بانوان ايراني با حفظ حجاب، استقلال هويتي و فرهنگي خود را به دنيا صادر مي‌كنند.
امام جمعه هرات اظهار داشت: مزدوران استكبارجهاني ازطريق رسانه هاي مختلف افراد ساده لوح را به ترويج بي بند و باري ترغيب مي كنند.
وي در در خصوص ‌روز راهيان نور گفت: يكي از كارهاي ارزشمند و فرهنگي برگزاري اردوهاي راهيان نور است كه تأثيرگذاري فراواني بر روي نسل جوان گذاشته و باعث تقويت روحيه جهاد و شهادت در جامعه مي شود.
هرات مركز شهرستان خاتم در فاصله 240 كيلومتري از جنوب شهر يزد واقع شده است.
7534/ 6014/