۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵
کد خبر: 82855898
T T
۰ نفر
300 ميليارد ريال تسهيلات به كشاورزان انديمشك پرداخت شد

انديمشك - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي انديمشك گفت:در راستاي توسعه بخش كشاورزي از ابتداي امسال تاكنون بالغ بر 300 ميليارد ريال تسهيلات به كشاورزان اين شهرستان پرداخت شده است.

سيدهدايت موسوي پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا مجموع تسهيلات اختصاص يافته به بخش كشاورزي اين شهرستان را طي امسال بيش از 570 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: تاكنون 300 ميليارد ريال از اين تسهيلات جذب شده و مابقي در حال جذب است.
وي اظهار كرد:تسهيلات مصوب بخش كشاورزي در حوزه تسهيلات روستايي، اشتغال فراگير ، خط اعتباري ، خريد نهاده هاي زراعي و علوفه دامپروري همچنين مشاغل خانگي تعريف شده است.
وي اظهار كرد:تسهيلات جذب شده در بخش كشاورزي موجب تحول در توليد و اقتصاد شهرستان شده است ضمن اينكه بخشي از اين تسهيلات پرداختي موجب ايجاد فرصت هاي شغلي و تقويت بخش كشاورزي شهرستان شده است.
موسوي همچنين با اشاره به محدوديت منابع آب در بخش كشاورزي ، روش آبياري تحت فشار را مهمترين گام براي مديريت مصرف آب در اين بخش دانست و افزود: در اين راستا 700 هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان از شيوه سنتي خارج و مجهز به سامانه آبياري تحت فشار شدند.
شهرستان انديمشك در شمال استان خوزستان افزون بر 56 هزار هكتار زمين كشاورزي دارد و از قطب هاي كشاورزي منطقه به شمار مي رود.
هر سال 600 هزار تن انواع محصولات كشاورزي در اين شهرستان توليد مي شود.
75 هزار نفر از جمعيت 170 هزار نفري شهرستان انديمشك از طريق كشاورزي و دامداري امرار معاش مي كنند.
6068/7281