بخش دیگری از بقایای پیكر جانباختگان به پایین ارتفاعات دنا منتقل شد

یاسوج - ایرنا- معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد بحران كهگیلویه و بویراحمد گفت: در شانزدهمین روز از عملیات جست و جو بقایای پیكر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج ،در چهار مرحله بقایایی از پیكرها از محل سقوط هواپیما به وسیله بالگرد به پایین ارتفاعات دنا انتقال یافت.

عزیز فیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بقایا پس از اخذ مجوز های قانونی از دادستانی شهرستان دنا تحویل پزشك قانونی كهگیلویه و بویراحمد داده شد.
وی افزود: این بخش از بقایای پیكرهای جانباختگان توسط 50 نیروی تخصصی اعزامی متشكل از نیروهای هلال احمر و تكاوران ارتش جمهوری اسلامی كه از صبح امروز به محل سقوط هواپیما اعزام شده بودند، پیدا شد.
معاون عمرانی استاندار كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: یكشنبه شب گذشته 20 تن از امدادگران در كمپ ایجاد شده واقع در ارتفاعات دنا مستقر شدند تا امروز دوشنبه عملیات جست و جو را سریعتر پیش ببرند.
وی تصریح كرد: شانزدهمین روز عملیات جست و جو و انتقال پیكر جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج تا ساعت 17 عصر ادامه داشت.
فیلی ابراز داشت: تا زمان انتقال تمامی پیكرها در محل سانحه عملیات جست و جو و انتقال ادامه خواهد داشت و تاكنون هیچ گونه تصمیمی برای توقف كلی عملیات اتخاذ نشده است.
معاون عمرانی استاندار كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی آسمان فردا در منطقه سقوط هواپیما ناپایدار است و در چنین شرایطی اعزام نیروهای امدادی به ارتفاعات دنا به صورت زمینی خواهد بود.
ارتفاع برف در كوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسی كهگیلویه و بویراحمد هوای منطقه را برای انجام عملیات جست و جو تا پایان امروز دوشنبه مساعد پیش بینی كرده است.
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج ‌شد و در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم سقوط كرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
ششمین محموله بقایای پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی كه در پانزدهمین روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تكاوران ارتش پیدا شده بود دیروز به پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.
9868/6110/1662
۰ نفر