۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82851851
T T
۰ نفر
سفير اسبق ايران در سازمان ملل:جنبش نُجَباء بخشي از پيكره مقاومت در منطقه است

تهران - ايرنا - سفير اسبق ايران در سازمان ملل متحد گفت: جنبش نُجَباء بخشي از پيكره مقاومت در منطقه است و اين مقاومت، بي‌ترديد از سطح منطقه‌اي به جرياني بين‌المللي تبديل خواهد شد.

به گزارش امروز (دوشنبه) دفتر جنبش مقاومت اسلامي نجبا در ايران، سيدصادق خرازي با تأكيد بر لزوم وحدت هدفمند نيروهاي مقاومت، تصريح كرد: نُجَباء اگر به حرف زعيم و رهبرش [شيخ اكرم الكعبي] گوش فرادهد، اتحاد موجود را حفظ كند و روحيه استقلال‌طلبي خود را از دست ندهد، روند موفقيت‌هايش را تثبيت خواهد كرد.
سفير اسبق ايران در سازمان ملل متحد درخصوص عزم كنگره آمريكا براي درج نام جنبش مقاومت اسلامي نُجَباء در ليست تحريم گفت: دشمنان مقاومت در سياست‌هاي اعلامي و اعمالي‌شان در خصوص مبارزه با تروريسم دچار تناقض هستند؛ سياست دوگانه ايالات‌متحده ناشي از خصومت با ملت‌هايي است كه براي تحقق عدالت و حفظ كشور خودشان قيام كردند و آمريكا در مقابلشان كم آورد.
صادق خرازي در ادامه با اشاره به توفيقات مقاومت اسلامي نُجَباء اظهار داشت: آن‌ها (آمريكايي ها)نمي‌توانند بپذيرند يك گروه مردمي با خاستگاه مذهبي در منطقه نه‌تنها رشد كند، بلكه به يك جريان نمادين تبديل شود و جوان‌ها را مجذوب خود نمايد.
وي بهترين واكنش به رويكرد خصمانه واشنگتن را 'اقدام مشترك محور مقاومت در مبارزه علني و بدون رودربايستي با تروريسم' دانست و افزود: گام بعدي محور مقاومت، حركت در راستاي كاهش قدرت بازدارندگي اسرائيل (رژيم صهيونيستي) است؛ سازوكار و شمايل جديد مقاومت در منطقه، باعث نگراني آمريكا شده و اين (امر) براي آن‌ها مثل طاعون است.
سفير پيشين ايران در فرانسه همچنين خاطرنشان كرد: آمريكايي‌ها از اين تحريم‌هاي تصنّعي براي تهديد مقاومت اسلامي نُجَباء و گروه‌هاي مقاومت استفاده مي‌كنند؛ اگر نُجَباء و جوانان غيور مقاومت عراق به مسير خود ادامه دهند و فشارها را تحمل كنند، تحريم‌ها ناكارآمد خواهند شد.
خرازي اضافه كرد: تنها راه پايداري و ماندگاري مقاومت، وحدت هدفمند تحت فرماندهي يك زعيم عاليقدر است؛ رمز موفقيت حزب‌الله لبنان اين است كه زعيمي همچون سيدحسن نصرالله دارد؛ نُجَباء هم اگر به حرف زعيم و رهبرش [شيخ اكرم الكعبي] گوش فرادهد، اتحاد موجود را حفظ كند و روحيه استقلال‌طلبي خود را از دست ندهد، روند موفقيت‌هايش را تثبيت خواهد كرد.
وي در پايان، واكنش مطلوب مقاومت اسلامي نُجَباء به رويكرد خصمانه آمريكا را 'هدف‌گذاري براي آينده'، 'شناخت فرصت‌ها و ظرفيت‌ها' و 'شناسايي دقيق تهديدات' دانست و تأكيد كرد: فعاليت اجتماعي، سازندگي و كمك به ارتقاي سطح زندگي مردم منطقه نيز در چارچوب مقاومت تعريف مي‌شود و نيروهايي مانند نُجَباء با تكيه بر خرد جمعي مي‌توانند از اين طريق به بازتوليد و نهادينه‌سازي ارزش‌ها بپردازند.
خاورم/1275
۰ نفر