۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۲۱
کد خبر: 82851337
T T
۰ نفر
تاكید استاندار بر كاهش هزینه های سربار واحدهای تولیدی در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: هزینه های سربار واحدهای تولیدی در شهركها و نواحی صنعتی استان برای رونق تولید نیازمند كاهش هزینه های سربار مانند هزینه برق، آب، گاز و زمین هستند.

علیرضا رشیدیان عصر یكشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران در مشهد به فعالیت 45 شهرك و ناحیه صنعتی در خراسان رضوی اشاره و بیان كرد: شهركهای صنعتی در این استان ظرفیت مناسبی برای توسعه دارند و می توان با كمك به آنها در كاهش هزینه های سربار به بخش تولید رونق بخشید.
وی همچنین خواستار كاهش تعرفه های برق، آب، گاز، ایجاد راه دسترسی مناسب به شهركها و ارزان كردن قیمت واگذاری زمین به واحدهای مستقر در شهركها و نواحی صنعتی خراسان رضوی شد و ادامه داد: برنامه ریزی در استان این براساس تحقق اهداف دولت مبنی بر رونق تولید و اشتغال پایدار صورت گرفت.
استاندار خراسان رضوی گفت: رئیس جمهوری اخیرا برای توسعه اشتغال روستاییان 12 هزار میلیارد تومان ابلاغ كرد و دستور داد استانها باید تا پایان تیر امسال سهم خود را از این اعتبارات جذب كنند در غیر این صورت سهم آنها به استان دیگر اختصاص می یابد.
وی به ظرفیتهای خراسان رضوی به ویژه مشهد در بحث سوغات نیز اشاره و بیان كرد: ارزش ریالی سوغات در مشهد سالانه سه هزار و 700 میلیارد تومان برآورد شد. این شهر سالانه پذیرای 28 میلیون زائر و این ظرفیتی است كه تاكنون به خوبی از آن بهره نگرفته ایم.
رشیدیان به فعالیت 6 هزار واحد صنعتی در خراسان رضوی اشاره و بیان كرد: 95 درصد این واحدها با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال شده اند.
وی افزود: در دولت یازدهم اقدامات زیادی برای توسعه سرمایه گذاری صنعتی در استان انجام گرفت كه ایجاد واحدهای بزرگی در منطقه سنگان برای بهره گیری از سنگ آهن و راه اندازی واحدهای فولادی، بزرگترین كارخانه تولید شیشه در فریمان و یكی از بزرگترین كارخانه های كاغذسازی در بینالود از جمله این اقدامات است.
استاندار خراسان ضوی با اشاره به مزیتهای فوق العاده استان در صنعت چرم و فعالیت واحدهای دامی با ظرفیت تولید 14.5 میلیون تن نیز اشاره و بیان كرد: واحدهای صنعتی فعال در بخش چرم از غرب استان جمع آوری و در منطقه ای به نام چرمشهر در جاده میامی متمركز شدند تا بتوان آلودگی زیست محیطی آنها را مهار كرد.
وی در ادامه به ركود صنعتی و اقتصادی طی سالهای 1389 تا 1392 اشاره و بیان كرد: با این حال طبق برنامه ریزی انجام گرفته در سال 1394 حدود 36 هزار فرصت شغلی و پارسال 97 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شد.
رشیدیان افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه و تكلیف استان مبنی بر ایجاد 123 هزار فرصت شغلی طی امسال با توجه به مزیتها و ظرفیتهای داخلی و تحقق برنامه اشتغالزایی خراسان رضوی مبنی بر تقسیمات شهرستانی و دستگاهی پیش بینی می شود تا پایان امسال 154 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.
وی ادامه داد: هدفگذاری استان توسعه بر مبنای بازار داخلی، بازار منطقه ای و بازار جهانی است و در این راستا هدفگذاری صادراتی خود را از 80 كشور در سال گذشته به 90 كشور در سال جاری ارتقا داده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی رشد صادرات استان از ابتدای امسال تاكنون نسبت به مدت مشابه پارسال 17.5 درصد بوده است. همچنین امسال 26 هیات از تجار كشورهای مختلف در مشهد پذیرش یا هیات از تجار این استان به كشورهای مختلف اعزام شدند كه در بین آنها چهار هیات اعزامی از استان متشكل از فعالان صنفی و صنایع كوچك بود.
وی در ادامه به رونق صنعت پوشاك در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان كرد: در قالب 'طرح تكاپو' تعدادی از واحدهای تولیدی استان طی قراردادی با سه برند معروف تركیه ای ضمن گرفتن مواد اولیه و طرح از آنها، پوشاك را به نام آن برندها تولید و 70 درصد تولید خود را به خارج از كشور صادر و 30 درصد را در داخل عرضه می كند.
7489/1858