۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳
کد خبر: 82851142
T T
۰ نفر
تجویز داروی نیروزا خط قرمز باشگاه های بدنسازی است

ساری - ایرنا- رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: تجویز داروی نیروزا برای ورزشكاران خط قرمز باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام در كشور است.

ناصر پورعلیفرد روز یكشنبه در حاشیه مجمع عمومی انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود:مربیانی كه داروهای نیروزا برای ورزشكاران تجویز كنند، كارت مربیگری آنها باطل می شود.
وی اضافه كرد : همچنین طبق برنامه این فدراسیون، باشگاه هایی كه داروهای نیروزا برای ورزشكاران بدنسازی و پرورش اندام تجویز كنند، درهای آنها تخته می شود.
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهارداشت: مربیان برای كمك به تغذیه ورزشكاران در این رشته ورزشی حق تجویز مكمل های غذایی را دارند كه این مكمل ها نیز باید از داروخانه ها تامین شود.
علیفرد اضافه كرد : هیچ مربی در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام حق توصیه به ورزشكاران برای خرید مكمل ها در خارج از داروخانه ها را ندارد و در صورت گزارش برخورد می شود.
** نظارت عالیه بر باشگاه ها
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهارداشت : كارگروهی برای نظارت بر باشگاه ها در این رشته ورزشی با حمایت ورزات ورزش و جوانان تشكیل شد و بر عملكرد تمام باشگاه های بدنسازی نظارت خواهد شد.
پورعلیفرد اضافه كرد : اگر ورزشكاران و حتی خانواده آنها شكایت و گزارشی از عملكرد خلاف باشگاه ها در هر زمینه به خصوص تجویز داروهای نیرو زا دارند می توانند به فدراسیون اعلام كنند تا با متخلف برخورد شود.
** 12 هزار باشگاه بدنسازی در ایران
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت كه در حال حاضر حدود 12 هزار باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در سطح كشور فعالیت دارند.
وی میانگین ورزشكارانی كه روزانه به هر یك از این باشگاه ها مراجعه می كنند را افزون بر 100 نفر اعلام كرد و گفت كه در مجموع روزانه یك میلیون و 200 هزار ورزشكار به این باشگاه ها می روند.
** ممنوعیت آموزش بدنسازی و پرورش اندام برای بانوان
وی اضافه كرد : آموزش بدنسازی و پرورش اندام برای بانوان در باشگاه ها ممنوع است و در صورت مشاهده نیز برخورد می شود.
پورعلیفرد با تایید مراجعه روزانه زنان به باشگاه های پرورش اندام اظهارداشت : بیشترین مراجعه این بانوان برای امر ورزش و نه آموزش بدنسازی و پرورش اندام به این باشگاه ها است.
به گفته وی هم اكنون رشته مچ اندازی از سوی این فدراسیون برای بانوان در كشور اموزش داده می شود و پیگیری برای دریافت مجوز آموزش پاورلفتینگ برای بانوان نیز در دست انجام است.
به گزارش خبرنگارایرنا، در انتخابات مجمع عمومی هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران كه روز یكشنبه با حضور رئیس فدراسیون این رشته ورزشی و مدیركل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد، محمدرضا ابوالقاسمی به مدت چهار سال رئیس هیات پرورش اندام و بدنسازی این استان انتخاب شد.
6982/1899
۰ نفر