۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82848858
T T
۰ نفر
اقدامات مسئولان در جهت كاهش فاصله طبقاتی و ایجاد عدالت باشد

اهواز - ایرنا- امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینكه تمام مسئولان باید از تجمل گرایی و تشریفات پرهیز كنند گفت: باید برای كاهش فاصله طبقاتی و گسترش عدالت تلاش های بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز كه در مصلای این شهر برگزار شد درخصوص فرمایشات چند روز پیش رهبر معظم انقلاب تصریح كرد: معظم له فرمودند 'دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت نام دارد اگرچه توفیقات بسیاری در پیشرفت كشور داشته ایم اما در كاهش فاصله طبقاتی چندان موفق نبوده ایم'.
وی با اشاره به سالروز تشكیل كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد به دستور امام راحل تاسیس شد تا به محرومان رسیدگی شود كه پس از پیروزی نظام مقدس جمهوری این امر به عنوان یك رسالت قرار گرفت.
وی ادامه داد: با وجود تلاش های صورت گرفته در سطح كشور و استان اما متاسفانه درحال حاضر كمیته امداد خوزستان یكی از كمیته هایی است كه تعداد افراد تحت پوشش آن بالا است.
آیت الله حسن زاده یادآور شد: این امر با توجه به ثروت های استان خوزستان قابل قبول نیست و مردم این استان باوجود مواهب الهی نباید از فقر رنج ببرند.
وی در بخش دیگری از خطبه های خود به هفته منابع طبیعی اشاره كرد و گفت: باتوجه به پدیده گرد و خاك، كاشت نهال می تواند نقش مهمی در تثبیت خاك داشته باشد.
امام جمعه موقت اهواز خطاب به مسئولان منابع طبیعی خاطر نشان كرد: نكته مهم اینست كه حفظ عرصه ها و منابع طبیعی نباید مانع توسعه مناطق روستایی شود از همین رو لازم است مسئولان در این خصوص با هم همكاری داشته باشند.
وی به مساله خشكسالی نیز اشاره كرد و گفت: بیشتر نقاط كشور به ویژه استان خوزستان درگیر خشكسالی است از همین رو باید در مصرف آب شرب، صنعت و كشاورزی صرفه جویی كرده و از روش های جدید استفاده كرد.
آیت الله حسن زاده درخصوص مهمانان نوروزی نیز یادآور شد: متاسفانه در فروردین ماه سال گذشته به دلیل خبرهای منفی از استان شاهد كاهش حجم سفرهای استانی بودیم كه امیدواریم امسال این مساله جبران شود.
9887/6064
۰ نفر