۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82848833
T T
۰ نفر
امام جمعه سنندج: توجه به نیازمندان و اقشار ضعیف وظیفه همگانی است

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج با بیان اینكه توجه به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه وظیفه همگانی است، گفت: وظیفه داریم با شركت در جشن نیكوكاری، گوشه ای از مشكلات نیازمندان را بر طرف كنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار كرد: كمك به همنوع دستور پروردگار متعال و توصیه و تاكید رسول مكرم اسلام (ص) است و كوتاهی در این زمینه جایز نیست.
وی با تاكید بر اینكه شركت در جشن نیكوكاری، دل كودكان نیازمند را شاد می كند، افزود: به فرموده پیامبر(ص)، صدقه و كمك به مستضعفان، 70 نوع بلا را از انسان دور می كند.
ماموستا خدایی فقر را از جمله عوامل بروز آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و تاكید كرد: با كمك به فقرا و نیازمندان می توان به نوعی جامعه را از فساد و آسیب ها در امان نگه داشت.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: خداوند مسلمانان همه ما را به كردار و رفتار درست سفارش فرموده است و سرپیچی از این دستور، عذاب قیامت در پیش است.
وی با بیان اینكه خداوند در روز قیامت نسبت به هیچ انسانی ظلم نمی كند، اضافه كرد: دین اسلام بر هر انسان مسلمانی واجب كرده كه در زندگی، از خیانت به مال و ناموس دیگران بپرهیزد.
امام جمعه سنندج مسئولان را به دلسوزی در خدمت به مردم توصیه كرد و گفت: مسلمان باید از دروغ، تهمت، غیبت و ظلم در حق دیگران اجتناب كرده و از عداب روز قیامت هراس داشته باشد.
ماموستا خدایی خواستار اشاعه رفتار و كردار نیك در جامعه شد و اضافه كرد: تلاش كنیم روش و خوی نیك را در اجتماع گسترش داده و مانع افزایش آسیب های اجتماعی شویم.
رئیس كمیته امداد امام (ره) منطقه یك سنندج نیز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه سنندج اظهار كرد: در حال حاضر ۳۵ خدمت به ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار زیر پوشش این نهاد در سنندج ارائه می شود.
رضا طوسی با اشاره به اینكه ۱۱ هزار و ۷۵۰ نفر مستمری بگیر نیز زیر پوشش كمیته امداد منطقه یك سنندج قرار دارند، گفت: علاوه بر آن، به ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار نیز به صورت موردی تك خدمت و چند خدمت ارائه می شود.
وی یادآور شد: از ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار زیر پوشش، ۵۵ درصد آنها توسط زنان سرپرست خانوار اداره می شون و امسال در مجموع 36 میلیارد ریال مستمری ماهانه به خانواده های زیر پوشش پرداخت شده است.
به گفته طوسی، امسال همچنین به ۸۱۶ دانش آموز و ۲۱۰ دانشجوی زیر پوشش به ترتیب ۱۱ میلیارد ریال و ۱۲ میلیارد ریال كمك هزینه تحصیلی پرداخت كرده ایم.
جشن نیكوكاری با شعار جوانه لبخند بكاریم، از 16 تا 18 اسفند در مدارس استان كردستان همزمان با سراسر كشور آغاز می شود.
این جشن به منظور جذب كمك ها و هدایای نقدی و غیر نقدی مردم، خیرین و نیك اندیشان به خانواده های محروم و بی بضاعت و توزیع این كمك ها میان نیازمندان از سوی كمیته امداد امام(ره) با مشاركت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های اجرایی و خدماتی برگزار می شود.
7355/9102