۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 82848189
T T
۰ نفر

سايت زباله آزادشهر مي تواند به يك فرصت تبديل شود

۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 82848189
سايت زباله آزادشهر مي تواند به يك فرصت تبديل شود

گنبدكاووس - ايرنا - فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: سايت دپوي زباله شهرستان آزادشهر با تمام مخاطرات خود مي تواند به يك فرصت در منطقه تبديل شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد رسول حسيني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: سايت دپوي زباله شهرستان آزادشهر را كه باعث ايجاد بوي بد و مخاطرات بهداشتي و زيست محيطي شده؛ مي توان با مديريت درست به فرصت اقتصادي در منطقه تبديل كرد.
وي با اشاره به امكان توليد برق از زباله گفت: در شمال كشور سرمايه گذاري هايي در راستاي توليد برق از زباله انجام گرفته و با الهام از اين موضوع با سرمايه گذاران اين بخش مذاكراتي شده و در روزهاي آينده اعضاي يك شركت فعال در اين زمينه بازديدي از سايت دپوي زباله شهرستان آزادشهر خواهند داشت.
فرماندار آزادشهر افزود: اگر برآوردها در خصوص سرمايه گذاري در اين زمينه مثبت باشد، مي توان گفت كه دپوي زباله داراي صرفه اقتصادي هم خواهد بود.
حسيني در خصوص موضوع شيرابه و بوي بد زباله ها نيز افزود: با استقرار دستگاه هاي زباله سوز و هدايت شيرابه ناشي از دپوي زباله ها با برنامه هاي كارشناسي كه در دست اقدام است، اين قبيل نگراني ها قابل رفع است و هم اينك نيز با اقدامات اوليه انجام شده در محل دپوي زباله وضعيت آن نسبت به قبل بسيار تفاوت كرده است.
فرماندار آزادشهر بيان كرد: راه هاي منتهي به آزادشهر از كيفيت بسيار پاييني برخوردار هستند كه با تمهيداتي كه صورت پذيرفته است راهداري وظيفه دارد در روزهاي آتي و قبل از پايان سال نسبت به رفع نقايص موجود اقدام كند.
حسيني گفت: شهرستان آزادشهر در حوزه اقتصادي دچار عقب ماندگي بوده و اقدام فوري در اين زمينه لازم است و مي بايست با ارائه پتانسيل هاي خاص منطقه كه كم نيز نيستند براي جذب سرمايه گذار و بخش خصوصي بكوشيم.
وي افزود: آغاز پروژه هاي جديد و كلنگ زني ها را از دستور كار خود خارج كرده و تمام تمركز را بر اتمام پروژه هاي نيمه كاره گذاشته ايم ولي چنانچه سرمايه گذاري خواهان آغاز فعاليت در منطقه باشد از كارهاي مشاركتي استقبال خواهيم كرد.
فرماندار شهرستان آزادشهر با اشاره به وضعيت جغرافيايي ممتاز اين منطقه ابراز كرد: شهرستان آزادشهر از نگاه جغرافيايي به عنوان شاهراه مواصلاتي استان گلستان مطرح است كه ظرفيت بزرگي محسوب مي شود.
حسيني تصريح كرد: چنانچه طرح هاي راه آهن شمال به مشهد و منطقه آزاد اينچه برون به نتيجه برسد محور شاهرود - آزادشهر به كريدوري مهم تر از آنچه اكنون هست، تبديل مي شود.
حسيني در خصوص مشكلات جاده آزادشهر به شاهرود نيز گفت: در اين جاده برخي معارض وجود دارد كه در ساليان قبل در جوار رودخانه فعاليت كشاورزي مي كردند ولي هيچگونه سندي مبني بر مالكيت اراضي خود ندارند و اكنون كه تصميم بر تعريض اين جاده است با اين افراد به مشكل خورده ايم و سعي داريم به صورت مسالمت آميز و جلب رضايت آنها، اين موضوع را برطرف كنيم.
فرماندار شهرستان آزادشهر با اشاره به نزديك شدن ايام نوروز گفت: از مسئولان شهرستان خواسته شده با همكاري هرچه تمام تر در راستاي ايجاد يك فضاي زيبا براي جذب توريست نوروزي اقدام كنند زيرا اين موضوع مي تواند به تحرك اقتصادي منطقه كمك شايان توجهي كند.
شهرستان آزادشهر با بيش از 80 هزار نفر در شرق استان گلستان واقع است و سايت دپوي زباله اين شهرستان، محل جمع آوري زباله شهرستان هاي اين منطقه محسوب مي شود.
9433/1860