۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82847189
T T
۰ نفر
تصادف و سقوط  2 عامل اصلی ضربه مغزی است

ساری-ایرنا- رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران تصادف و سقوط از ارتفاع را 2 عامل اصلی ضربه مغزی در كشور اعلام كرد.

دكتر سید ابراهیم كتابچی در حاشیه انتخابات انجمن جراحان مغز و اعصاب منطقه یك كشور در بیمارستان شفا ساری در گفت و گو با خبرنگاران گفت كه برای جلوگیری از بیماری های مغزی و اعصاب در كشور باید در برابر ضربه از سرمان حفاظت كنیم.
وی اجرای این برنامه را در گروه آموزش های لازم برای چگونگی حفاظت از سر و ضربه خوردن دانست.
** افزایش 1.5 برابری جراح مغز و اعصاب در برنامه 1404
این جراح مغز و اعصاب كشور گفت كه هم اكنون 800 جراح مغز و اعصاب در ایران داریم كه به ازاء هر 100 هزار جمعیت یك متخصص جراحی مغز و اعصاب وجود دارد.
دكتر كتابچی افزود : براساس برنامه وزارت بهداشت و درمان برای فراگیر شدن جراحان متخصص مغز و اعصاب در ایران و توزیع مناسب آن در بین استان های كشور تا پایان برنامه چشم انداز 1404 تعداد این جراحان در كشور به 2 هزار نفر می رسد.
وی یكی از راهكارهای مناسب برای تحقق این برنامه را اجرای برنامه آموزشی 9 ماهه برای جراحان عمومی در كشور دانست.
وی اظهارداشت : هم اكنون توزیع جراح مغز و اعصاب در كشورمان یكنواخت نبوده و باید به گونه برنامه ریزی شود كه توزیع این پزشكان در تمام استان های كشور به حالت تعدیل برسد.
دكتر كتابچی افزود : اگرچه تعداد جراحان مغز و اعصاب در ایران از ایالت آمریكا نیز بیشتر است، ولی از لحاظ توزیع این پزشكان در شمال و جنوب و یا شرق و غرب مناسب نیست.
وی اضافه كرد : برنامه انجمن جراحان مغز و اعصاب و وزارت بهداشت و درمان در این ارتباط توزیع مناسب است و در این بخش نیز بسیاری از پزشكان جوان همراهی می كنند.
** رد تفكر مادی گرایی در پزشكان
این استاد دانشگاه های علوم پزشكی در ایران مباحث حاشیه ای پیرامون رسوخ تفكر مادی گرایی در پزشكان و غلبه این تفكر بر وظایف پزشكی گفت كه تفكر مادی گرایی در كل جامعه ما رخنه كرده و این اختصاص كلی به پزشكان ندارد و در مورد سایر اشتغال نیز صدق می كند.
دكتر كتابچی معتقد است كه اكثر پزشكان در كشور در انجام وظایف اصلی خود توجه زیادی به مادی گرایی ندارند و وظایف قانونی و پزشكی شان بر مادی گرایی می چربد.
دكتر سید ابراهیم كتابچی از متخصصان بزرگ مغز و اعصاب ایران زاده 1324 شهرستان بابل در استان مازندران و از شاگردان پرفسور سمیعی است .
6982/1899
۰ نفر