۱ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷
کد خبر: 82838603
T T
۰ نفر
امام جمعه شهركرد: اقتصاد بايد با عدالت همراه باشد

شهركرد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد با تسليت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: اقتصاد بايد با عدالت همراه باشد و مقام معظم رهبري بر اين نكته بارها تاكيد فرموده اند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمد علي نكونام روز سه شنبه در مراسم سوگواري سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، با تسليت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)افزود: در فرهنگ فاطمي مساله اقتصاد و ولايت مهم هستند و فدك يك بازوي اقتصادي براي ولايت، اميرالمومنين(ع) و حكومت علوي محسوب مي شد.
وي اظهار كرد: فدك داراي جنبه اقتصادي و جنبه باطني، معنوي و ولايي بود كه در جنبه اقتصادي پيامبر(ص) فدك را اختصاص دادند تا حكومت علوي از پشتوانه قوي مالي برخوردار باشد و در جنبه ولايي فدك نيز امام موسي بن جعفر(ع) حد و حدود براي فدك مشخص مي كنند اما اين حد و حدود، جغرافيايي نيست بلكه در آن زمان كل جهان اسلام بود.
نماينده ولي فقيه در استان ادامه داد: حضرت موسي كاظم(ع) فدك را در اين چهار حد محدود نكردند بنابراين فدك يعني همه جهان اسلام، ولايت و حكومت بر جهان اسلام و اينكه اين حكومت و ولايت از آنِ هارون الرشيد، بني اميه، بني عباس ها و طاغوتيان زمان نيست بلكه فدك از آنِ پرورش يافتگان مكتب علوي و اهل ولايت است.
به گزارش روابط عمومي دفتر امام جمعه شهركرد، وي تصريح كرد: جامعه بايد امروز روي مساله اقتصاد تلاش كند اما اقتصاد همراه با عدالت بايد باشد و اين نكته بسيار مهم است و غفلت از آن آسيب است و رهبري بر مساله عدالت تاكيد كردند و فرمودند: «ما پيشرفت خوب داشتيم اما عدالت را عذرخواهي مي كنم».
امام جمعه شهركرد افزود: رهبري از خداوند و مردم عذرخواهي مي‌كنند با اين كه همه مي‌دانيم رهبري مقصر نيستند، رهبر معظم انقلاب آنچه را كه در امر عدالت و آنچه كه زير نظر خودشان و در مجموعه‌هاي خودشان بود، تمام تلاش به كار گرفته شده تا عدالت و پيشرفت عدالت محورانه حاكم باشد و اين أمر به خوبي مشخص است.
نماينده ولي فقيه در استان خاطرنشان كرد: امروز در حالي كه پيشرفت هاي خوبي داشتيم اما متاسفانه بي‌عدالتي مشاهده مي كنيم و وضع به گونه‌اي است كه همين چند روز گذشته در استان اين بي عدالتي به عينه ديده شد.
حجت الاسلام و المسلمين نكونام در همين خصوص به قضيه اخير زايمان يكي از اهالي دهستان موگويي كه پس از 12 ساعت درد كشيدن فرزندان دوقلوي خود را به دنيا آورد و خبرش از رسانه استان پخش شد اشاره كرد و گفت: من هر باري كه اين خبر را ديدم و شنيدم اشك در چشمانم حلقه زد و بعد هم هر باري كه در ذهنم خطور كرد باز چشمانم اشك‌بار شد
حجت الاسلام و المسلمين نكونام اضافه كرد: در سفر چند ماه قبل كه به همراه استاندار به اين دهستان داشتيم تقاضايي مردم اين بود كه حالا كه زمستان راه ما اين طرف بسته مي شود حداقل آن طرف يك مقدار شن ريزي شود تا زمستان حداقل مي خواهيم تا اليگودرز برويم، بتوانيم راحت باشيم كه اين هم متاسفانه انجام نشده بود.
نماينده ولي فقيه در استان گفت: سال ها فرياد زديم، گفتيم، تلاش كرديم و نامه نگاري شد تا بودجه‌‌اي براي باز نگه داشتن اين گردنه حداقل در زمستان اختصاص دادند اما متاسفانه گرفتار كارشناسي ها شدند و اين بودجه نيز به گونه اي ديگر هزينه و جور ديگر عمل شد.
حجت الاسلام و المسلمين نكونام در ادامه گفت: هنگامي كه به اين مسائل توجه نشود و به عدالت نگاه مبنايي نباشد در استان و ديگر نقاط چنين وضعي پيش مي آيد لذا رهبري مي فرمايند: « توجه نكردن به عدالت در امر اقتصاد آسيب و خطر انقلاب است»، بنابراين مسئولين به رعايت عدالت در اقتصاد توجه كنند.
نماينده ولي فقيه در استان در ادامه با اشاره به مساله ولايت در كشور، عنوان كرد: متاسفانه برخي ها امروز نه تنها به فرمانبري از ولايت توجه نمي كنند گاهي خودشان را هم تراز ولايت و گاهي هم خودشان را يك سر و گردن بالاتر از ولايت مي دانند و نام اين را استقلال مي گذارند.
امام جمعه شهركرد در ادامه تاكيد كرد: استقلال از آمريكا، بيگانه، دشمنان خدا و پيغمبر و كفر و استكبار صحيح است نه استقلال از امر و شئون ولايت لذا اين فرهنگ و نگاه ها خطرناك است.
حجت الاسلام و المسلمين نكونام اظهار كرد: برخي ها گرفتار مسائل خاص خودشان، اشرافي گري هايشان، سرگرمي هاي آنچنانيشان، بي دردي هايشان و بعضي ها گرفتار غرورشان هستند و از شئون ولايت و جايگاه هاي ولايي فاصله مي گيرند و اسم اين كار را هم استقلال مي گذارند
نماينده ولي فقيه در استان در ادامه افزود: برخي ها مي گويند امروز دولت مستقل است بله دولت بايد به عنوان يك قوه از ديگر قوا مستقل باشد ولي استقلال از ولايت يعني استقلال از امام علي(ع)، مهدويت، دين و قرآن لذا تابعيت و تبعيت از ولايت بسيار مهم و از درس هاي فاطمي است.
امام جمعه شهركرد در پايان تصريح كرد: شما به طور واقعي مردمي اهل بصيرت هستيد اما مراقب باشيد زيرا فتنه ها سوزنده است و جامعه را مي سوزاند، دل ها را ريشه كن مي كند و افكار را تغيير مي دهد.
به گزارش ايرنا، آيين هاي عزاداري در نقاط مختلف چهارمحال و بختياري همزمان با سالروز شهادت بانوي اسلام در نقاط مختلف استان برگزار شد.
2097