۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82838546
T T
۰ نفر

در گلستان

بخشش اولیای دم، قصاص را لغو كرد

۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82838546
بخشش اولیای دم، قصاص را لغو كرد

گرگان - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب بندرتركمن در استان گلستان گفت: با بخشش اولیای دم، حكم قصاصی كه هشتم اسفند در نوبت اجرا بود ، لغو شد.

به گزارش ایرنا از دادگستری، علی رضا مزیدی روز سه شنبه اظهار كرد: محكوم به قصاص سال 92 در حالی كه فقط 21 ساله بوده در دعوا، با چاقو سبب مرگ یك جوان 24 ساله شده است.
وی افزود: قاضی پرونده پس از اقرار متهم و به درخواست اولیای دم، حكم قصاص صادر كرد و پس از تایید در دیوان عالی كشور و استیذان ( اجازه صدور اجرای حكم قصاص ازسوی رییس قوه قضاییه )، حكم برای هشتم اسفند 96 در نوبت اجرا بود كه با پادرمیانی دادستان و مدیر دفتر واحد اجرای احكام این شهرستان، اولیای دم از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و قاتل را بخشیدند.
دادستان بندرتركمن همچنین با یادآوری اجرایی شدن قانون منع حمل و نگهداری سلاح سرد از اول بهمن امسال ،گفت: حمل سلاح سرد مانند قمه ، شمشیر ، پنجه بوكس تا 6 ماه مجازات زندان دارد.
به گزارش ایرنا هادی هاشمیان رییس دادگستری كل گلستان نیز پیش تراعلام كرده بود كه بیشتر قتل ها در این استان بدون برنامه ریزی قبلی و توسط افرادی صورت می گیرد كه در كنترل خشم و رفتارهای هیجانی خود ناتوان هستند.
این سومین محكوم به قصاص در بندرتركمن و هشتمین در استان گلستان است كه با بخشش اولیای دم امسال بخشیده شد.
بندر تركمن در غرب استان گلستان و در حدود 35 كیلومتری گرگان واقع است.
1648