۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82838482
T T
۰ نفر
ورود ناوشكن هاي چين به اقيانوس هند درپي تنش هاي فزاينده مالديو

پكن - ايرنا - تازه ترين گزارش ها حاكي است كه با شدت گرفتن بحران مالديو شماري از ناوشكن هاي چين وارد اقيانوس هند شده اند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، 11 فروند از ناوشكن هاي چين در ماه جاري ميلادي پس از آنكه تنش ها در مالديو شدت گرفت به اقيانوس هند شرقي اعزام شدند.
گروهي از ناوشكن هاي چين بر اساس گزارش رسانه هاي منطقه و تارنماي سينا در چين به همراه يك كشتي 30 هزار تني اين كشور و چند كشتي پيشتيبان چين از جمله اين كشتي ها هستند.
رويترز در گزارش خود آورده است اين ناوشكن ها به اقيانوس هند شرقي اعزام شده اند اما هيچ اشاره اي به ارتباط موضوع با تنش هاي مالديو نكرده است.
اين خبرگزاري مي نويسد كه با ديدن اين ناوگروه مي توان به اين نتيجه رسيد كه در اين شرايط تفاوت اساسي ميان چين و هند وجود ندارد.
در اين گزارش هيچ اشاره اي به اينكه ناوشكن ها تا چه زماني در اين منطقه مي مانند نشده است اما آمده است كه چند كشتي سوخت رسان هم با آنها هستند.
عبدالله يمين رييس جمهور مالديو از جمله كساني است كه با امضاي سندي علاقه خود را به مشاركت مالديو در برنامه راه ابريشم چين نشان داده است.
اين در شرايطي است كه هند داراي روابط بسيار نزديكي با جزيره مالديو است كه نزديك به 400 كيلومتر با آن فاصله دارد و تلاش زيادي كرده است تا از نفوذ چين در اين كشور جلوگيري به عمل آورد.
شماري از مخالفان دولت كه طرفدار هند هستند از اين كشور خواسته اند در بحران مالديو به كشوري كه بيشتر جمعيت 400 هزار نفري آن مسلمان هستند، مداخله كند.
ارتش چين در تارنماي خود تصاويري را منتشر كرده است كه نشان مي دهد كشتي هاي اين كشور در اقيانوس هند در حال انجام تمرينات هستند.
پكن در ماه جاري ميلادي به اتباع خود هشدار داد كه در شرايط فعلي حتي الامكان از سفر به مالديو خودداري كنند.
آساق**231**1904**