۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰
کد خبر: 82838146
T T
۰ نفر

امارات پايگاه هوايي خود در شرق ليبي را توسعه داد

۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰
کد خبر: 82838146
امارات پايگاه هوايي خود در شرق ليبي را توسعه داد

تهران - ايرنا - گزارش سازمان ملل حاكي از نقض مكرر تحريم هاي بين المللي ليبي، توسط امارات و توسعه پايگاه هوايي نظامي اين كشور در 100 كيلومتري بنغازي وساخت واحدهاي مختلف و تجهيز آن به هواپيما است .

به گزارش روز سه شنبه شبكه خبري الجزيره، نقش امارات در ليبي از زمان ظهور ژنرال بازنشسته خليفه حفتر در صحنه از ارديبهشت 1393 به بهانه مبارزه با تروريسم ومشاركت در عمليات كرامه در بنغازي پر رنگ شد.
به گفته منابع نظامي پايگاه نظامي اماراتي 'الخادم ' واقع در 65 كيلومتري جنوب شهر المرج و100 كيلومتري شهر بنغازي ، پايگاه محرمانه اي است كه رژيم سابق ليبي آن را در دهه هشتاد قرن گذشته ميلادي تاسيس كرد.
مساحت تقريبي پايگاه نظامي امارات در ليبي ده كيلومتر مربع است كه در آن هواپيماهاي مختلف از جمله دو هواپيما آنتونف و بقيه هواپيماهاي شناسايي وديگر هواپيماها است.
ليبي از زمان سقوط حكومت معمر قذافي در سال 1390دستخوش جنگ و ناآرامي است. اين هرج و مرج سبب تقويت گروه هاي تندرو و تروريستي در اين كشور شده و داعش نيز با شكست هاي پياپي در عراق و سوريه سعي در تقويت جايگاه خود در اين كشور دارد.
اين كشور اكنون دو دولت موازي دارد: دولت وفاق ملي به رياست «فائز السراج» در طرابلس كه مورد حمايت جامعه جهاني بوده و ديگري دولت طبرق در شرق ليبي(دولت موقت) به رياست«عبدالله الثني» كه از ژنرال «خليفه حفتر» فرمانده ارتش اين كشور حمايت مي كند.
پارلمان ليبي از دولت موقت كه در شرق اين كشور مستقر است حمايت مي كند. يك دولت ديگر به نام دولت نجات ملي نيز در طرابلس وجود دارد اما قدرت و اثرگذاري چنداني ندارد.
خاورم** 1453**1577
۰ نفر