اردوغان جان باختن تعدادی از ایرانیان در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفت

آنكارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه با ارسال پیامی به دكتر حسن روحانی رییس جمهوری كشورمان، جان باختن تعدادی از ایرانیان در سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، در این پیام تسلیت رییس جمهوری تركیه كه یك شنبه شب صادر شده آمده است: 'با غم و اندوه بزرگ جان باختن تعداد 66 نفر از شهروندان ایرانی در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفته و از خداوند متعال برای جان باختگان رحمت الهی آرزومندم.'
اردوغان همچنین با تسلیت به مردم و رییس جمهوری كشورمان عنوان كرده است: 'به ملت دوست و بردار ایران و نیز به حسن روحانی رییس جمهوری ایران از صمیم قلب تسلیت گفته و اندوه خود را در خصوص این حادثه اعلام می كنم.'
اردوغان همچنین در این پیام خودt آمادگی كشور تركیه را برای بررسی علت این حادثه غم انگیز و نیز هر گونه كمك در مرحله اجرای عملیات جستجو و نجات، در صورت نیاز اعلام كرده است.
به گزارش ایرنا، پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 59 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح امروز یكشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در منطقه پادنا در در نزدیكی سمیرم اصفهان از دید رادار خارج شده و سقوط كرد.
برخی شواهد حاكی از آن است كه هواپیما در نزدیكی روستای كهنگان از توابع پادنا در 120 كیلومتری سمیرم سقوط كرده است.
این هواپیما هر روز یك پرواز از تهران به یاسوج و یك پرواز بالعكس داشت كه به طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌كرد.
هواپیمای یاد شده از نوع ای تی آر 72- 200 بود كه شركت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.
این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با دو خلبان را داشت.
به دنبال این سانحه، تمامی نیروهای امدادی از دستگاه های مختلف به ویژه جمعیت هلال احمر، اورژانس، فوریت های پزشكی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها به منطقه اعزام شده اند.
بنا بر اعلام معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عملیات جستجوی سانحه دیدگان این هواپیمای مسافربری به دلیل بارش شدید برف در منطقه دشوار است.
خاورم/1905