۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82835669
T T
۰ نفر
مدیرعامل مستعفی خانه كتاب: در مسیر تهران-قم 29 بار دور زمین چرخیدم

تهران - ایرنا - مدیر عامل مستعفی خانه كتاب كه در قم زندگی می كند، گفت: در مدت چهار سالی كه در خانه كتاب مسوولیت داشتم، برای تردد در مسیر قم به تهران، مسافتی حدود 360 هزار كیلومتر را طی كردم . این مسافت مثل این است كه 29 بار دور زمین را گشتم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مجید غلامی جلیسه امروز یكشنبه در مراسم تودیع خود و معارفه سرپرست خانه كتاب كه با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجد جامعی، امیر مسعود شهرام نیا و جمع از ناشران، نویسندگان و مولفان برگزار شد، افزود: طی این مدت خانواده ام در قم حضور داشتند. بنابراین، همواره میان تهران - قم در حال تردد بوده ام.
وی ادامه داد: «برداشت خودم این است كه طی این چهار سال بخاطر فرهنگ و كتاب 360 هزار كیلومتر رفت وآمد كردم و 29 بار دور زمین چرخیدم.»
غلامی جلیسه با بیان اینكه معتقدم عمر مدیریت در ایران 2 سال است، خاطرنشان كرد: برنامه ریزی هایم برای همین دو سال بود، اما حمایت های سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كه بی دریغ و پدرانه بود و همچنین حمایت های هیات امنا و هیات مدیره خانه كتاب سبب شد بیش از آنچه تصور می كردم در خانه كتاب بمانم.
وی همچنین از محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه نویسندگان، هنرمندان و همكارانش در خانه كتاب به دلیل همراهی و همكاری هایشان قدردانی كرد.
حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد عضو هیات امنای خانه كتاب نیز در این مراسم، ناشران و نویسندگان را بهترین و پاك ترین عناصر جامعه معرفی كرد و غلامی جلیسه را «مردی كاربلد و از جنس كتاب» خواند.
افشین داورپناه معاون فرهنگی خانه كتاب هم گفت: بخش عمده ای از فعالیت های غلامی جلیسه در دوره مدیریت خانه كتاب معطوف به كار در فضای مجازی بود و همین مساله باعث شد برخی فعالیت های این موسسه از جمله جایزه كتاب در فضای دیجیتال ادامه یابد.
همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهارداشت: غلامی جلیسه باعث بلوغ حوزه نشر شد.

* دوره ای جدید در خانه كتاب
محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با بیان اینكه خانه كتاب یكی از ویترین های معاونت فرهنگی است، با قدردانی از خدمات غلامی جلیسه ، « نیكنام حسین پور» سرپرست جدید خانه كتاب را «از نیكنامان مجموعه معاونت فرهنگی» دانست و برای وی آرزوی موفقیت كرد.
سرپرست خانه كتاب نیز با قدردانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر « اعتمادی» كه به او برای تصدی مدیریت خانه كتاب كرده است، به تشریح سوابق فعالیت خویش در حوزه كتاب پرداخت و گفت كه اولین برنامه اش در دوره جدید، ایجاد حس همكاری و همدلی با همكاران موسسه خانه كتاب است.
حسین پور افزود: ما با صنف كتاب، «تعامل و نه تقابل خواهیم داشت» و در برگزاری سی و یكمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با آنها همكاری می كنیم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم كلیپی از فعالیت های خانه كتاب در دوران مدیریت غلامی جلیسه پخش شد كه از جمله آنها، آیین گرامیداشت روز قلم، سیزدهمین دوره عصر كتاب، راه اندازی و رونمایی از سایت اهل قلم، روز كتابگردی، هفته كتاب، جشنواره نقد كتاب، جشنواره نشان شیرازه هنر طراحی كتاب ایران ، همایش كتاب، كودك و لذت خواندن، طرح عیدانه كتاب و جشنواره نمایش فیلم های كتاب و سینما بود.
به گزارش ایرنا، استعفای مجید غلامی جلیسه روز گذشته(شنبه) از سوی محسن جوادی معاون امو فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرفته و نیكنام حسین پور به عنوان سرپرست خانه كتاب منصوب شد.
حسین پور پیش از این، عضو هیات مدیره خانه كتاب و مشاور منابع و نیروی انسانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
فراهنگ ** 1085 ** 1880 ** خبرنگار: پروین اروجی * انتشار: امید غیاثوند