۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82834941
T T
۰ نفر
نامزدهای بخش شعر بزرگسال دوازدهمین جشنواره شعر فجر اعلام شد

تهران- ایرنا- هیات داوران بخش «شعر بزرگسال» دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر اسامی 7 نامزد راه‌یافته به مرحله‌ نهایی این بخش را اعلام كردند.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از بنیاد شعر و ادبیات داستانی، آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری بخش « شعر بزرگسال» دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر (به ترتیب حروف الفبای نام كتاب‌ها) :

«اشاره» به قلم مرتضی حیدری آل‌كثیر از انتشارات فصل پنجم
«بدون دریا از قایق می‌نویسم» به قلم احمدرضا احمدی از انتشارات چلچله
«جان‌های شیفته، دیالوگ‌های شاعرانه» به قلم واهه آرمن از نشر چشمه
«چه روزگار طربناكی بود» به قلم عبدالعظیم صاعدی از انتشارات نخل دانش
«صدای زنگ در آمد» به قلم رویا شاه‌حسین‌زاده از نشر نیماژ
«مجلس كوران» به قلم حسین بیگی‌نیا از انتشارات فصل پنجم
«مزارع پنبه‌ی شیلی» به قلم محمد عسكری‌ساج از نشر نیماژ
این هفت اثر به داوری «اسماعیل امینی»، «غلامرضا طریقی» و «مصطفی علیپور» به مرحله‌ نهایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر راه پیدا كردند.

** محقق از جشنواره شعر فجر كنار رفت
پس از اعلام نامزدهای بخش كودك و نوجوان جشنواره شعر فجر، حامد محقق از حضور در داوری نهایی این رویداد انصراف داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، حامد محقق نویسنده كتاب «مادرم شانه به سر» با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، ضمن تشكر از هیات داوران برای انتخاب كتاب یاد شده به عنوان یكی از نامزدهای دریافت جایزه شعر فجر، همچنین به دلیل جلوگیری از ایجاد حاشیه به واسطه حضور پدرش در كسوت دبیری جشنواره، از حضور در داوری نهایی انصراف داد.
متن نامه حامد محقق خطاب به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به شرح ذیل است:
دبیرخانه محترم دوازدهمین جشنواره شعر فجر
با سلام و احترام
اینجانب حامد محقق، نامزد در بخش كودك و نوجوان این جشنواره، ضمن تشكر از حسن نظر هیات داوران، با توجه به مسئولیت پدرم به عنوان دبیر علمی جشنواره و نیز تمایل بنده برای به حاشیه نرفتن این رویداد ادبی، تقاضا دارم كتاب «مادرم شانه به سر» را از حضور در مرحله پایانی داوری جشنواره خارج فرمایید.
پیشاپیش از لطف شما سپاسگزارم
مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، اسفند ماه در تبریز،‌ پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 برگزار می‌شود و برترین آثار منتشر شده‌ سال 95در سه بخش شعر بزرگسال، شعر كودك و نوجوان و درباره شعر معرفی خواهد شد.
مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، اسفند ماه در تبریز،‌ پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 برگزار می‌شود و برترین آثار منتشر شده‌ سال 95در سه بخش شعر بزرگسال، شعر كودك و نوجوان و درباره شعر معرفی خواهد شد.
فراهنگ**1880** دریافت: پروین اروجی ** انتشار: طاهره نبی اللهی