۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴
کد خبر: 82834354
T T
۰ نفر

اجراي طرح همكاري خانه و مدرسه در خرم آباد

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴
کد خبر: 82834354
اجراي طرح همكاري خانه و مدرسه در خرم آباد

خرم آباد - ايرنا - معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، طرح فست (همكاري خانه و مدرسه ) در مدارس دوره ابتدايي شهرستان خرم آباد امسال اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا فريد بهرامي روز شنبه در جمع خبرنگاران بيان كرد: اين طرح يكي از 10 طرح موفقي است كه در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در برخي از كشورهاي جهان اجرا و نتايج ثمربخشي هم در پي داشته است.
وي بيان كرد: اين طرح با همكاري مشترك ستاد مبارزه با مواد مخدر ، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزيستي، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل'UNODC' اجرا مي شود.
بهرامي با تاكيد بر اينكه طرح فست به دنبال تقويت روابط خانوادگي و ايجاد يك رابطه صميمي بين اعضاي خانواده است، ادامه داد: در اين برنامه فرصت هايي براي والدين فراهم مي شود تا با شركت در جلسات هشت گانه ، مدتي را صرف بازي انفرادي با كودك خود كنند.
به گفته وي در اين طرح كودكان همسن و سال در ارتباط با يكديگر قرار مي گيرند تا از اين طريق به حمايت از همديگر بپردازند و متوجه شوند كه در وظيفه سنگين مراقبت، تربيت و بزرگ كردن كودكان خود تنها نيستند.
بهرامي اظهار كرد : اين طرح به منظور استحكام رابطه والدين با كودك، كودك با كودكان ديگر، والدين با خانواده، والدين با والدين ديگر و والدين با نهادها و سازمان ها مربوط است.
وي افزايش حمايت از توسعه شبكه خانوادگي مانند توسعه سرمايه اجتماعي، بهبود پيشرفت تحصيلي فرزندان، افزايش ميزان توجه و دقت و كاهش استرس، افزايش عوامل محافظتي در مراقبت از كودكان، بهبود توانايي والدين براي گوش دادن به فرزندان و برقراري ارتباط ، كاهش تمسخر و پرخاشگري در مدرسه و پيشگيري از مشكلات بهداشت رواني كودكان را از ديگر هدف هاي اين طرح عنوان كرد.
در حال حاضر 320 هزار دانش آموز در چهار هزار و 200 آموزشگاه اين استان تحصيل مي كنند.
7274/6060
خبرنگار: مريم نريماني**انتشاردهنده:محمد عليدوستي