۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82832885
T T
۰ نفر
ايجاد 2 هزار فرصت شغلي توسط شركت هاي فناور استان گيلان

آستارا - ايرنا - رئيس پارك علم و فناوري گيلان گفت: تسهيلات صندوق نوآوري و شكوفايي براي شركت هاي فناور اين استان 500 ميليارد ريال درآمدزايي داشته و حدود 2 هزار فرصت شغلي ايجاد كرده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا مجيد متقي طلب روز پنجشنبه در همايش فرصت ها و محدوديت هاي سرمايه گذاري آستارا در هتل اسپيناس اين شهرستان گفت: صندوق نوآوري و شكوفايي گيلان در سال جاري 20 ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان پرداخت كرده و پارك علم و فناوري اين استان جزو سه پارك اول كشور است و حدود 40 درصد اعتبارات جاري آن به شركت هاي فناور صرف مي شود.
وي اظهار كرد: 9 مركز رشد، 40 كانون خلاقيت شكوفايي و 290 هسته و شركت فناور مستقل و مستاجر زير نظر پارك فناوري گيلان فعاليت مي كنند و 50 هسته دانش بنيان هستند.
وي بيان كرد: گيلان در حوزه نانو فناوري كشور مهم است و قند شيرين كننده طبيعي براي استفاده بيماران ديابت و تبديل كاه به سلولز براي پيشگيري از سوزاندان كاه و كلش در مزارع از ايده هاي تجاري سازي شده پارك علم و فناوري گيلان است.
متقي طلب ادامه داد: مجوز مركز رشد واحدهاي فناور آستارا را از وزارت علوم پيگيري مي كنيم و بعد از صدور آن، به جذب نيروي انساني آن مركز اقدام خواهيم كرد.
وي خاطر نشان كرد: استان گيلان به لحاظ موقعيت مرزي بايد در صدور ايده و طرح هاي فناورانه پيشگام باشد و با مسئولان مرتبط آستراخان روسيه و باكوي جمهوري آذربايجان، قراردادهايي منعقد كرده ايم و سال گذشته با ارائه طرح و توليدات يكي از شركت هاي پارك فناوري ايران، 60 هزار يورو ارزآوري شد.
رئيس پارك علم و فناوري گيلان گفت: درون زا و پايدار بودن فناوري براي توسعه ضروري است و همايش ملي فرصت ها و محدوديت هاي سرمايه گذاري، نقش موثري در طرح و كاربردي كردن ايده ها دارد.
همايش فرصت ها و محدوديت هاي سرمايه گذاري آستارا با حضور انديشمندان و چهره هاي علمي از نقاط مختلف كشور در هتل اسپيناس اين شهرستان در حال برگزاري است و تا فردا ادامه خواهد داشت.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار:يوسف هدايتي**انتشار:كبيري
7106 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها