۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴
کد خبر: 82831441
T T
۰ نفر
90 درصد درآمدهاي دانشگاه آزاد براي پرداخت حقوق هزينه مي شود

اروميه- ايرنا- رئيس دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: 90 درصد از درآمدهاي اين دانشگاه در سطح استان براي پرداخت حقوق و دستمزد استادان و كارمندان هزينه مي شود.

به گزارش ايرنا محمود پوريوسف شامگاه سه شنبه در نشستي صميمي با كارمندان و استادان دانشگاه آزاد اسلامي خوي، اظهار كرد: كارآفريني در امور پژوهشي و تحقيقاتي با هدف افزايش درآمدهاي دانشگاه اجتناب ناپذير است.
وي از برگزاري 50 جلسه تخصصي براي درآمدزايي در دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان غربي خبر داد و افزود: در طرح هاي درآمدزايي به ظرفيت هاي علمي اين دانشگاه توجه ويژه اي شده است كه خروجي اين جلسات نيز به زودي منتشر مي شود.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان غربي با اشاره به كاهش 40 درصدي جذب دانشجو در اين دانشگاه، افزود: كاهش جذب دانشجو در دانشگاه هاي كشور طبيعي است و بيشتر به بافت سني جمعيتي مربوط مي شود.
پوريوسف با تاكيد بر ادامه دار بودن جلسات هم انديشي با دانشگاهيان، خاطر نشان كرد: هدف از تشكيل چنين جلساتي اصلاح و تقويت دانشگاه است و همدلي، اتحاد و همكاري بين اعضاي هيأت علمي را تقويت مي كند.
وي با بيان اينكه دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوي يكي از بهترين و قديمي‌ترين واحدهاي آذربايجان غربي است، از مسئولان اين شهر خواست تا در روند پيشرفت بيش از پيش اين دانشگاه تلاش مضاعفي داشته باشند.
به گزارش ايرنا دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان غربي سه هزار و 19 عضو هيات علمي و بيش از 40 هزار دانشجو دارد؛ طي سال جاري تعداد رشته هاي اين دانشگاه در مقطع دكترا به 21 رشته افزايش يافته است.
دانشگاه آزاد اسلامي در ارديبهشت ماه سال 1361 شمسي آغاز به كار كرد.
3214/3072
خبر: شاهين سپهراد **انتشار: عليرضا فولادي